Parkamrat sökes för vrakdyk utanför Göteborg

Guest

Gäst
Jag tänkte dyka på vraket Albert Hööge någon helg senare i augusti och behöver en parkamrat. Vraket är en dansk bark av stål från början av seklet. Längd 80 meter, fören ligger på 17 m och är rätt intakt med snyggt akterparti, enligt tidigare inlägg här på Utsidan. 12 m djup enligt andra källor. Jag har segelbåt, GPS och vrakposition. Tänkte hyra utrustning hos Flying Divers i Fiskebäck på vägen ut från Hinsholmen där jag har båten. Jag är 31 år och har cirka 40 loggade dyk från Saudi Arabien, Västindien och västkusten. Hör av dig om detta låter kul.
 
Dykkamrat

Hello; sa:
Jag tänkte dyka på vraket Albert Hööge någon helg senare i augusti och behöver en parkamrat. Vraket är en dansk bark av stål från början av seklet. Längd 80 meter, fören ligger på 17 m och är rätt intakt med snyggt akterparti, enligt tidigare inlägg här på Utsidan. 12 m djup enligt andra källor. Jag har segelbåt, GPS och vrakposition. Tänkte hyra utrustning hos Flying Divers i Fiskebäck på vägen ut från Hinsholmen där jag har båten. Jag är 31 år och har cirka 40 loggade dyk från Saudi Arabien, Västindien och västkusten. Hör av dig om detta låter kul.

Hej Fredrik,
Låter intressant, är själv en ensam dykare som normalt tar helgturer hela året, mest på vintern, dock. Åker vanligtvis ut från Fiskebäck tillsammans med dykklubben där. Är 35 år, har egen utrustning, är rescue-certifierad med runt 70 loggade dyk.
Hör av dig om du är intresserad:
Thomas Rådén, tel: 070-228 79 05
E-post: thomas_raden@hotmail.com
 

Guest

Gäst
Vrakdyk

Hej!

Jag dök i början av september med en kille, John, som svarade efter ett par dagar. Vi seglade ut till Amneskären men dessvärre hittade vi aldrig vraket. Jag tänkte därför göra ett nytt försök i augusti 2002. Jag är inte intresserad av kalla vinterdyk så jag hör av mig när det blir varmare i vattnet, för att höra om du fortfarande vill hänga på.

Ha det gött!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.