Vilken är den ideala dykvideokameran?

Jag är inte helt säker på att jag träffa rätt forum. Borde kanske lägga in i foto istället, men om man utgår från att det flesta undervattensfilmare är dykare så borde det vara hyfsat rätt.

Jag åtnjöt en semester på Gilli islands och där var det en kille med uv-hus till sin Sony PC-1. Resultatet var otroligt bra. Då börjar man fundera på om inte en 3-chips kamera skulle kunna ge ännu bättre färger. Nu råkar ju dessa vara mindre ljuskänsliga har detta stor betydelse?. Tittar man på Sony's PC-serie så är dom väldigt smidiga ock skulle kanske följa med större delen av tiden. Ju klumpigare kamera ju mindre filmat blir det. Sedan verkar kamera husen kosta från mycket pengar till hemskt mycket pengar.

Så till den som tycker känna till den ideala kombinationen med hus video för dyksemestrar, vi ska kanske inte glömma bort att det går att dyka i sverige oxå.
 
Ja, leta på du. Du har ju tid på dig innan resan.... Hittar du nån bättre uv-kamera än min, så säg till! Om planerna klaffar så är det ju som sagt kul att ha det på bild!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jörgen Larsson Vilken tjocklek på våtdräkten ska jag välja? Dykning 26
Olle H Vilken är din drömdykresa? Dykning 7
Mart Vilken Dykklubb ska jag välja? Dykning 1
Christer Nordlander Vilken dykdator? Dykning 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.