Ny ryggsäck

Hej,

Är det någon som har tips på bra ryggsäckar som är nätta och funkar dels till skidåkning och enklare vandring? Är på jakt efter en ny, då min nuvarande (utgått sortiment) sjunger på sista versen.

Alla tips mottages tacksamt!!
 
Tack för ditt svar!
Jag är så himla oinsatt i storlekar, men tänkte mig en mindre variant, dagstur, där man får plats med det mest nödvändiga. Jag har bara haft en gammal scott ryggsäck och har ingen koll på läget eller vad markanden erbjuder nuförtiden. Jag vet att det finns en uppsjö av ryggsäckar! Har du något tips? Jag är öppen för allt :)
 
Då känns det som runt 30 liter är den storleken du ska satsa på.

Själv så använder jag http://www.lundhagsfabriksbutik.se/article/gero_wp_35?attr1_id=75#.UVBrIo7rMaw och enligt mig är en super rygga. Klarar allt plus den är 100% vattentät. Har skrivit en recension om den här:http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=3910&reviewID=7254#7254

Annars kan jag rekommendera att du tar dig till en butik och provar ut lite ryggsäckar. Bärkomforten är mycket viktigt...

Lycka till.....
 
Låter som det är en säck på kanske 30 l eller strax däröver som du är inne på, och med lite "alpint" stuk - dvs rätt smal och smidig, ganska "slät", avskalad utsida, hyfsat robust men inte tung, kanske fästen för stavar, skidor och/eller isyxa?
Gissar jag rätt, så bör du nog kolla lite i denna tråd, där finns en hel del tips och en bra diskussion.

Använd den dock bara till att vaska fram några varianter, som du sen ändå bör prova IRL - det finns inte två ryggar, som är lika.
 
Tusen tack för alla tips!

Egentligen vore det kalas med en väska med alla sorts funktioner, men i nuläget tror jag att jag går på liknande Lundhags-väskan. Är det för övrigt någon som har koll på om denna är bra?

http://www.stylight.se/Produkt/The-North-Face/The-North-Face-Waterproof-Daypack-Sac-A-Dos-Noir/

Den liknar den från Lundhags. Och om den är waterproof så kan den ju även funka i paddlingssammang och övrigt.

Verkligen jättetacksam för all feedback, och det är nog som ni säger bäst att reka i en affär för att prova komforten som fyller en ganska stor funktion.
 
Osprey!

Jag rekommenderar Osprey. Talon, Exos eller Variant-serierna. Har själv en Talon 33 som jag använder till allt. Alla typer av skidåkning, löpning, skola osv. Den gillar inte fyrkantiga saker, typ böcker men den rymmer mycket annat.
Alla Osprey är lätta och har bra bärkomfort.
 
Om jag ska vara ärlig så har jag aldrig hört talas om Osprey, men dom ser riktigt schyssta ut.

Lundhags-väskan ligger också högt upp på listann. Grymt, nu känner jag att jag har lite mer kött på benen gällande detta. Får ta mig en tur till stan i helgen på väskjakt :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
conntfrt Skid ryggsäck Skidor allmänt 13
bengtoste Ryggsäck m ryggskydd Skidor allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.