Ställa in begagnat köpta skidor

Oj då, det var visst känsligt det här. Det var inte alls min mening att ifrågasätta ditt kunnande eller dina erfarenheter. Dom tycks ju vara minst sagt gedigna. Jag upplevde bara ditt inlägg lite väl kategoriskt och generellt och har en helt annan uppfattning än dig. Den måste jag ju kunna få ge uttryck för, annars förloras ju lite av vitsen med ett forum.




Min inställning till akademiker är inte riktat till någon personligen. Den har sitt ursprung i att jag upplever att dom, som grupp, många gånger får en oförtjänt hög status, även utanför det egna, ofta väldigt smala, kompetensområdet.
En status och ställning som jag tycker är övrdriven och ofta inte har någon egentlig grund i duglighet eller vad personen är kapabel till i stort.

När vi som inte har någon akademisk utbildning förväntas att möta och snällt utså detta så gott som dagligen, ser jag inget konstigt i att jag, i min tur, tar varje chans jag får att ifrågasätta fenomenet.

Lugnt flanell, I get your point. Gillar att hugga ibland.

Nu är jag på väg till Schweiz och ska njuta. Ha det! :)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.