Ny ryggsäck

Sällar mig til Osprey skaran och tipsar om modellen Kestrel. Har en som löpryggsäck och den är grym!!

// Lelle
 
Har en Haglöfs rand 28 som jag använt till all sort aktivitet, dagsturer på både skidor och till fots, vid alpin åkning med och utan lavinutrustning samt vid skridsko-turer. Ryggsäcken sitter otroligt skönt, går även att ha kvar på ryggen utan problem vid liftåkning.
Hård ryggplatta som har räddad min rygg från smällar på bergen.

Ryggsäcken har ett stort fack utanpå med dräneringshål. Den största fördelen med denna ryggsäck gentemot Osprey är möjligheten att spänna fast skidor/bräda på säcken.
Har burit ett par bredda/tunga offpist skidor samt en bräda utan att ryggsäcken för den delen blev obekväm. Men har du inga planer på att bära skidor på ryggen så är det nog vilket som då det gäller val av säck.
Dock fungerar spännen för skidor/bräda väldigt bra för att spänna fast tältpinnar, liggunderlag m.m.

Jag var i början orolig för att det var många lösa band som hängde och slängde men dessa är lätta att gömma undan.
Rekommenderar varmt en Rand!
 
Gå till en butik och prova Osprey Kode 30, den är jag själv nöjd med (även om jag tyvärr inte hunnit med att bära skidor några längre sträckor med den ännu)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
conntfrt Skid ryggsäck Skidor allmänt 13
bengtoste Ryggsäck m ryggskydd Skidor allmänt 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...