Dagens rea-tips (allmänt)!

Tredje köpet på deras reor nu. Har blivit både Megin-braxor åt mig och sambon och en Rimfaxe anorak. Ord. priserna känns lite too much men jag är grymt nöjd med kläderna. Har också Gere-brallor men de fick jag betala fullt för.

Helt underbart ! ... då är ju priserna bara hårresande ...
 
Tredje köpet på deras reor nu. Har blivit både Megin-braxor åt mig och sambon och en Rimfaxe anorak. Ord. priserna känns lite too much men jag är grymt nöjd med kläderna. Har också Gere-brallor men de fick jag betala fullt för.

Hur är storlekarna på jackorna? FInns ju ingen storlekstabell? känns lite sådär att beställa en jacka på roa för 3500 och inte kunna prova den.
 
Jag är 178 cm och 85 kg med lite mage och en Medium Rimfaxe sitter bra på mig, får in en riktigt tjock fleecejacka och underställ under. I nödfall en extra tröja men då blir det lite trångt. Obs för att Rimfaxe inte är någon slimmad jacka utan tvärtom vid.

Drar medium i byxor också men benen är väldigt långa på mig. Ingen nackdel alls ute men inne så släpar de i golvet lite. Kolla om inte AddNature eller GetOut har tabeller. När jag kollade med KM angående byxor till sambon så ville de veta vikt och längd och visste då direkt att hon drog XS och inte S, stämde bra också.

Hur är storlekarna på jackorna? FInns ju ingen storlekstabell? känns lite sådär att beställa en jacka på roa för 3500 och inte kunna prova den.
 
Spot

connect och möjligheten att SMSa via satellit (blåtand från en vanlg mobil) verkar vara en av de saker jag saknat med SPOT. Väntar på praktiska erfarenheter. Kanske bör fortsatta diskussioner ske på annat forum? Navigation? Säkerhet? Fjällvandring?

Vad kostar de olika abonnemangen idag?

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.