Aclima Light Wool - var köpa?

Jag har också dåliga erfarenheter av hållbarheten hos tunn merinoull (senaste köpet, Icebreaker Atlas, fick ett hål efter första användandet - inte ens tvättad första gången). Väldigt ovärt när det är så dyra kläder. Dessutom är de ju oftast så sköna att de används mycket och behöver vara hållbara.

Jag har inte koll på Devolds storlekar, men är själv rätt nyfiken på dem. De fick bra betyg i Utemagasinet:
http://www.utemagasinet.se/tester/article474148.ece
 
Ett tips är att reklamera. Jag fick precis en som jag uppfattar generös reklamation godkänd av Lundhags. En Merionoulls-tröja hade alldeles för slappa ärmmuddar och jag fick igår veta att jag får en ny, no questions asked. Suveränt av dem. Jag skickade ett mail med bild direkt till Lundhags då jag köpt tröjan för 7 månader sen i Vilhelmina = låååångt från "hemma".
 
Jag har inte haft samma problem med min tröja, den håller både formen och har inga skador än så länge. Det kommer väl med flitig användning men kvalitén känns åtminstone gedigen. Det enda jag har att anmärka på är att tyget har blivit noppigt, dock ingenting som påverkar användningen. Jag vet inte om det skiljer sig nämnvärt i tygkvalité mellan olika märken, för som Peter Stormares rysskaraktär i Armageddon säger: "American parts, Russian parts, all made in Taiwan!"

Förresten ringde jag till Utekompaniet i Själevad och där hade man bara XS av light wool-kallingarna. Han skulle kolla upp och beställa om det inte var restat. Mitt problem börjar närma sig en lösning! En förhållandevis enkel sådan! (förutsatt att de kan skicka den mot postförskott, har ingen större lust att köra 25 mil tur och retur för att köpa ett kalsongpar)
 
Senast ändrad:
Mitt trubbel med min Lundhags skrev de berodde på dålig leverantör som nu var utbytt. Får hoppas den nya funkar bra.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.