"Vanliga" byxor i "funktionsmaterial" ?

Skulle garna ha vanliga byxor (typ chinos-skarning, inga benfickor eller for mycket skogskittade heller).Och i material sa man kan tvatta torka och sen ser de lika fina ut igen! For t ex jobbresor.
Per D
 
Tyvärr har jag inte så mycket information om mina favoritbyxor men de är av märket Tuxer http://www.tuxer.se

Jag använder dem ofta i jobbet för avslappnade kundbesök och de ger inget intryck av skogsliv, de torkar på nolltid och är sköna att bära.

Jag har också ett par Haglöfs Raboot som saknar benfickor, jag tror det är en modell för tyska marknaden, de finns inte i katalogen i alla fall.
 
Patagonia har väl en del byxor som ser rätt "civila" ut i sitt vandrings- och klättersortiment. Om de är i funktionsmaterial (?) eller inte vet jag inte, eftersom jag inte vet vad som menas med funktionsmaterial. I mina skjortor jag bär på jobbet är exempelvis 100 % bomull synnerligen funktionellt :)
 
mipert; sa:
Tyvärr har jag inte så mycket information om mina favoritbyxor men de är av märket Tuxer http://www.tuxer.se

Inte mycket info på den adressen. http://www.tuxer.com och http://www.tuxer.cn hade lite mera.

Tycker att bomullschinos är rätt funkis till vardags. Vad skall dina funktionsbyxor vara bra till?

Fjällräven Vega ser rätt OK ut. Kolla Globetrotters webkatalog de har rätt mycket konfektion som skulle kunna stämma med dina önskemål. http://www.globetrotter.de

Thure


[Ändrat av thureb 2007-05-18 kl 14:58]
 
minus bomull

thureb; sa:
Tycker att bomullschinos är rätt funkis till vardags. Vad skall dina funktionsbyxor vara bra till?
Thure
Ja, exakt, bomullschinos, minus bomull, d v s i materal som kan tvattas, torka snabbt och sen se hyggligt oskrynkliga ut igen (= def pa "funktion" i detta fall).
Mitt behov ar framst for resor i jobbet o fritiden, "finbyxor" vid CCT pa cykel etc..
Forslagen fran ITAB, Fjallraven Vega m fl var ju riktigt bra, men fortfarande med benfickor och/eller kardborrebenslut etc, sa jag letar vidare ....
Per D
 
Mammut har

perdans; sa:
thureb; sa:
Tycker att bomullschinos är rätt funkis till vardags. Vad skall dina funktionsbyxor vara bra till?
Thure
Ja, exakt, bomullschinos, minus bomull, d v s i materal som kan tvattas, torka snabbt och sen se hyggligt oskrynkliga ut igen (= def pa "funktion" i detta fall).
Mitt behov ar framst for resor i jobbet o fritiden, "finbyxor" vid CCT pa cykel etc..
Forslagen fran ITAB, Fjallraven Vega m fl var ju riktigt bra, men fortfarande med benfickor och/eller kardborrebenslut etc, sa jag letar vidare ....
Per D

...kanske det du söker, urvalet är rätt omfattande, kolla på hemsidan, t ex sunset pants?:
http://www.mammut.ch/mammut/katalog.asp?view=detail&tid=51934&did=5&dart=3&sid=1

Ciao!

Uffe
 
Haglöfs Thor?
Kolla på haglofs.se och välj byxan i en ljus färg så ser du modellen hyfsat (vanliga fickor, inga benresår etc). Skönt tunt tyg som inte "tar emot" smuts så lätt. Stretchmaterial strax ovanför knät dock, gör kanske att de inte blir tillräckligt civila för ditt ändamål?


Har ett par 3/4-långa från Columbia i liknande tyg, torkar på ett kick och skrynklar sig inte, också "smutsavstötande". Kolla på columbia.com om du hittar nån modell som är rätt.
Deras kläder brukar ju finnas i många butiker, Naturkompaniet, Intersport och Team Sportia t ex.
 
Re: minus bomull

perdans; sa:
thureb; sa:
Tycker att bomullschinos är rätt funkis till vardags. Vad skall dina funktionsbyxor vara bra till?
Thure
Ja, exakt, bomullschinos, minus bomull, d v s i materal som kan tvattas, torka snabbt och sen se hyggligt oskrynkliga ut igen (= def pa "funktion" i detta fall).
Mitt behov ar framst for resor i jobbet o fritiden, "finbyxor" vid CCT pa cykel etc..
Forslagen fran ITAB, Fjallraven Vega m fl var ju riktigt bra, men fortfarande med benfickor och/eller kardborrebenslut etc, sa jag letar vidare ....
Per D

Men varför inte bara hitta dina byxor som du vill ha ir ätta material och gör dem benfickslösa? Självfallet kräver det att du väljer en model där allt är sytt utanpå men det fins en del sådanna bara på itabs sortiment vet jag. kostar dig ca 10 min jobb per byxa.
Tvätta dem direk efter så försvinner nästan alltid ev språv av var fickorna suttit.
 
Salomon?

Salomon har ett ganska stort sortiment av kläder, en del som skulle kunna passera som "civila" (=icke-frilufsiga).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nimrodel Kan man vandra i vanliga kängor? Nybörjare Kläder 32
ebh Bästa strumpan, stadsvandring i vanliga skor??? Kläder 5
Moga Dun eller syntet i bivack-skor och byxor? Kläder 4
komfortPerZonen KM Asynja - byxor Kläder 3
Snödrivan Låg midja på byxor Kläder 20
niklaz Byxor med skalmaterial till knäna endast? Kläder 9
Elvah Vaxa byxor i bomull och elastan? Kläder 2
museo12 Tjockare alternativ till Fjällräven high coast-byxor? Kläder 0
Sarano Lundhags Jamtli MS byxor Kläder 0
tango Festival-zip-byxor? Kläder 3
evinrude Byxor för vandring, fjällräven lundhags el annat, tips? Kläder 19
Moga Bib-byxor i G1000/bomull för turskidåkning? Kläder 8
Mattias på myren Byxor liknande grönlandsbyxan/canadabyxan Kläder 0
oloeve Byxor/bibs för jakt och fiske Kläder 0
Erker Erfarenhet av beyond nordic byxor Kläder 0
tezooo Byxor som är någorlunda nätta? Kläder 2
Jaxxx Identifiera arcteryx byxor Kläder 3
mrrova Vindtäta byxor med ordentlig ventilation, fickor och bälteshällor Kläder 2
jjohan Bättre byxor än Fjällräven KEB? Kläder 19
Arvidsjaur Myggsäker tröja och byxor Kläder 3
AnteÅ Krokar till byxor Kläder 9
Bärsystem Hjälp med byxor Kläder 11
Bärsystem Konstig yta på pinewood byxor Kläder 2
Mr7932 Omagert barn vs byxor Kläder 10
tango Byxor att cykelpendla i, vindtät, vattenavvisande fram, stretch bak, signalfärgade Kläder 10
MartinLA Spruckna Keb Gaiter - byxor, rekommendationer? Kläder 0
Zartok Hjälp mig hitta bra byxor Kläder 16
Bhappy Recention av PlusMinusNoll - Byxor. Önskas. Kläder 1
FruNalleman Fjällräven Keb byxor - hållbarhet? Kläder 13
Roejler Hjälp att identifiera byxor! Kläder 6
J-r Fjällräven keb byxor Kläder 9
Silver Fang Vilka byxor för vandring Kläder 18
Mummis (vintervandring)Byxor för plumsiga breda höfter (Dam) Kläder 10
CarMaPal Byxor med vattentät bak Kläder 2
marr Fjällräven byxor med rålängd? Kläder 4
seasteel Byxor till sen höst/vintervandring? Önskar förslag på Budgetalternativ? Kläder 21
Adventurejonas Nya byxor till vintern Kläder 3
Ondast Byxor för vardag/fiske/skogsaktiviteter Kläder 2
CarlM Byxor för lång och smal kille Kläder 6
MagArne Byxor för långa och smala Kläder 5
Glännman Valet mellan tre totalt olika byxor från Haglöfs, Norröna och FJ Kläder 10
Knoparn Hjälp med byxor Kläder 4
Nirrebosse Klättermusen GERE byxor. Kläder 24
funio Byxor som inte håller för mygg och tillverkarens brist på ansvar Kläder 133
pelka Lundhags Rocketeer Byxor Kläder 2
Tapio_ut Konstig kravspec på byxor tydligen Kläder 11
Tringa Sot på gore tex byxor Kläder 5
knolpak Köpråd, byxor eller zip off-byxor Kläder 14
Zip99 Tips på byxor Kläder 41
waltruz Vilka byxor är lämpliga för mig? Kläder 42

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.