Aclima Ultranet?

Ska köpa nytt underställ till sommarens turer och sneglar lite på ett Ultranet ställ, Har haft superbrynje tidigare men det börjar bli för sunkigt. Ullfrottestället använder jag bara senhöst/vinter.

Är det ngn som har erfarenhet av detta ställ. +/-, hållbarhet och gärna vikt för långkalsong och tröja.
 
T-shirt

Kamvandraren; sa:
Ska köpa nytt underställ till sommarens turer och sneglar lite på ett Ultranet ställ, Har haft superbrynje tidigare men det börjar bli för sunkigt. Ullfrottestället använder jag bara senhöst/vinter.

Är det ngn som har erfarenhet av detta ställ. +/-, hållbarhet och gärna vikt för långkalsong och tröja.

Jag har sedan c:a 20år använt flera olika SuperBrynje-underställ, det fungerar fortfarande VÄLDIGT bra men tyget har blivit lite 'hårt' alt 'strävt'.
Är det vad du menar med sunkigt?

I vilket fall som helst så har jag sedan 2,5år en ACLIMA Supernet T-shirt
75021200.jpg

Den används ffa under den svenska 'sommaren'.

Efter som den fortfarande är relativt ny så är den väldigt mjuk o skön.
Den har oxå en ngt bättre passform än mina SuperBrynje-tröjor.
Ffa pga det elastiska tyget i sidorna som verkligen gör att tröjan sitter kroppsnära.
Den har oxå en ngt annorlunda halsskärning (jmf med SuperBrynje)

Passform är iofs ngt väldigt individuellt, men om du är nöjd med dina SuperBrynje-undesrtäll har jag svårt att se hur du skulle kunna bli missnöjd med ett Aclima.


Här finns det mer info om Aclima:
http://www.tobitex.se


/Håkan

Edit: Tobitex-länken
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.