Var ska du cykla 2015?

Äntligen kan jag svara :)

I år blir det Tanzania, 3 veckor i sadeln, inga massiva avstånd men förhoppningsvis mycket upplevelser.
 
Det blir en tur fran Holland hem till hufvudstaden, med flyg ner och cykelkop pa plats. Vagen hem gar via Hamburg, Rostock, farja, Trelleborg och ostkusten upp. Nagon med erfarenhet av cykel pa farja? Borde man boka plats eller bara dyka upp osv?
 
Borjade i 15 Juni i Nybro (Kalmar) och tagit mig ner till Polen och pendlade lite mellan Tyskland och Polen ett tag tills jag kom ner till Tjeckigen. Dar blev det Liberec sen vidare mot Prag och Osterike. Senare i Italien tog jag mig till Venidig vilket inte ar en hojdare med cykel med alla dessa broar och turguider som skaller pa an att det inte ar tilloten med cykel. Tog mig snabbt darifran i frustration. Tog mig till Bologna dar dem visade Gravity mitt i centrum for att dagen efter se Tornet i Pisa utan nagra tursiter 07.00 pa morgonen. Tog upp mot Genova for att upptecka att hela den kusten ar ett enda stort turiststelle dar det kostar pengar att bada(!?). Min van sa till mig att kora till Tignes. So jag tog taget till Susa for att cykla over 2048 meters bergspass. Efter passet fick jag stalla in cykeln pa ett informationcentrum och lifta mig vidare till Tignes. Akte lite skidor och drack ol med min van vilket var ett par riktigt harliga dagar. Cyklade upp mot Lyon och nu ar jag i Paris for nagra dagars ledighet fran cykeln. Pa onsdag drar jag mig mot Calais och vidare mot Amsterdam for att senare kunna ta mig hemmat Sverige igen. Har inte bestemt vag an men lutar nog at att ta baten fron trevmunde och hamna i Trelleborg Gott att vara ute pa vagen men blir lite ensamt ibland. Speciellt i stader.
 
Borjade i 15 Juni i Nybro (Kalmar) och tagit mig ner till Polen och pendlade lite mellan Tyskland och Polen ett tag tills jag kom ner till Tjeckigen. Dar blev det Liberec sen vidare mot Prag och Osterike. Senare i Italien tog jag mig till Venidig vilket inte ar en hojdare med cykel med alla dessa broar och turguider som skaller pa an att det inte ar tilloten med cykel. Tog mig snabbt darifran i frustration. Tog mig till Bologna dar dem visade Gravity mitt i centrum for att dagen efter se Tornet i Pisa utan nagra tursiter 07.00 pa morgonen. Tog upp mot Genova for att upptecka att hela den kusten ar ett enda stort turiststelle dar det kostar pengar att bada(!?). Min van sa till mig att kora till Tignes. So jag tog taget till Susa for att cykla over 2048 meters bergspass. Efter passet fick jag stalla in cykeln pa ett informationcentrum och lifta mig vidare till Tignes. Akte lite skidor och drack ol med min van vilket var ett par riktigt harliga dagar. Cyklade upp mot Lyon och nu ar jag i Paris for nagra dagars ledighet fran cykeln. Pa onsdag drar jag mig mot Calais och vidare mot Amsterdam for att senare kunna ta mig hemmat Sverige igen. Har inte bestemt vag an men lutar nog at att ta baten fron trevmunde och hamna i Trelleborg Gott att vara ute pa vagen men blir lite ensamt ibland. Speciellt i stader.

Vi cyklar nog ungefar samma vag, ungefar samtidigt, om du vill sallskapa. Jag borjar strax utanfor Amsterdam den 3 augusti med siktet pa de nordtyska hamnarna och Trelleborg en vecka senare. Cyklar val minst en 10 mil om dan och gillar att stanna for bad i finvader och for gamla slott och ruiner av olika slag i alla vader. Skriv ett svar om du ar intresserad av sallskap.
 
Drar till Denver i oktober och cyklar lite sick sack mot San Fransisco och åker hem i slutet på december.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2014? Långcykling 48
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
olaab Var hyra långfärdscykel i Japan, helst Sapporo Långcykling 0
halmstadanders Afrika, när var hur Långcykling 12
enSAM Cykla, var? Långcykling 4
graylingman Var köper man billigast Vaude eller Ortlieb cykelväskor? Långcykling 11
DaveOutdoor Marin Muirwood var? Långcykling 8
malinliljeblad Vill åka långt härifrån, ensam med cykeln - men var? Långcykling 9
metzan Var cykla - en vecka i Europa? Långcykling 11
LisaJ Var hitta STOR cykelkorg? Långcykling 8
liquidmonkey camel bak LOBO---var??? Långcykling 2
perosen var hitta finare navdynamo (DH-3N71 etc)? Långcykling 3
swed-ontour Var hittar jag en transportväska? Långcykling 7
mattiase Var har de små diod-framlysena tagit vägen? Långcykling 19
ancalagon Var får man tag på cykelkartor över sverige? Långcykling 15
avsl0912 Så var det då klart, enhjulingskarriären är över! Långcykling 13
avsl0912 Så var det snart dags igen! Haparanda-Ystad på 1 hju1! Långcykling 12
KLAGER Det var en gång en cykel Långcykling 2
Albertsson Var köpa Ortlieb i Göteborgsområdet ? Långcykling 7
skiman Sverige-leden var finns hemsida med karta? Långcykling 2
PK Neelix Var cykla kring Umeå? Långcykling 1
igs DRESINCYKLING VAR ? Långcykling 5
lactlab Var köper jag en cykelresväska Långcykling 3
KTG Alla snackar om cyklar med stålram, men var finns dom? Långcykling 25
littlebigohrn Var finns logi på vägen mellan Strömsund -Stekenjokk Långcykling 11
Daddy Cool Genomresa Danmark! Hur? Var? Långcykling 3
The_Lost_Cyclist cykelsem var? Långcykling 5
ehn Var julklapparna inte tillräckligt hårda? Långcykling 0
littlebigohrn Var cykelvandrar jag i de djupa Värmlandskogarna? Långcykling 1
stellan Var kan man köpa Timex klockor i sverige Långcykling 3
stellan Begagnade racercyklar - Var? Långcykling 4
sjuttis Var köpa touringcykel? Långcykling 5
dirty harry Var kan jag hitta en ny Crescent Egil (den är stulen)? Långcykling 0
stellan Domningar i skrevet - var tog lille vännen vägen Långcykling 38
lizardking var köper man cykelväskor Långcykling 5
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24
den gubben går inte Vart ska du cykla inom sveriges gränser 2013 Långcykling 3
The_Lost_Cyclist Vart ska du cykla 2013? Långcykling 38
The_Lost_Cyclist Vart ska Ni cykla 2011? Långcykling 56
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Herr Freeman Cykla i Baltikum, vilket tält och vad ska man se Långcykling 6
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7
Ainon Vad ska jag titta efter för cykel och väskor? Långcykling 3
rimn Vart ska ni cykla 2010? Långcykling 58
Illyren Nu ska jag ut och cykla genom världen! Vill någon hänga på? Långcykling 10
greendanger "Jag ska se hela världen – på *cykel" Långcykling 1
The_Lost_Cyclist Vart ska ni cykla 2009? Långcykling 71

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...