"Mammelucker"

Hej

Jag är på jakt efter dagens motsvarighet till detta ålderdomliga plagg. Alltså: varma, lårkorta långkalsonger i fleece eller ull (typ korta tights). Jag vet att Haglöfs har ett par, men det borde väl finnas alternativ?

Mvh Martin
 
Ullfrotte (standardsvar :)

Då var det dags för mitt kalsongstandardsvar igen :).

Köp ullfrottes långkallingar (andrasortering) från Triconorbutiken.se (obs ej nätförsäljning, men där hittar du tfnnummer). Du får dem för 220 kr styck, lite billigare än vad andra märken brukar ta för sina kortkallingar.

Klipp av och fålla vid lämplig längd. Rekommenderas varmt :).

Mvh,

Johan
 
Houdini

Jag har nyss fått ett par av märket Houdini i julklapp. Har dock inte hunnit prova dom än, men dom verkar mycket trevliga. De är tillverkade av powerstretch-fleece med en infällning av vindtät windbloc-fleece över dom ädlare delarna.

/ Morgan
 
Freemotion

Köpte fleecemammelucker i Polartec för några år sedan. En unisexmodell som heter Freemtion. Funkar bra när det är riktigt kallt. Hur skall du använda dem? Om du skall ha dem när det är riktigt kallt under skalbyxorna och åka utför, är det bättre att köpa en modell som även går ned över knäet men som slutar ovanför pjäxans kant.

Lycka till
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.