Abacus är död.

Den hann bara bli ca 1 mån gammal (för mig),min Abacus regnjacka.Hade sett fram emot att använda den i sommar,en regnjacka utan huva och med bubbla ärmar,tog man av de yttre fanns ett par korta under.Perfekt tänkte jag,vad gör det om armarna blir blöta i hettan.

Det var en lyckoträff,köpte den för 130 bagis hos Myrorna.

Men den var väl för bra och därför måstas trasas sönder.

Nån som vet om det finns liknande med en outdoor logga på,det finns ytliga objekt som dömer 'boken efter omslag' sas.


peter
Edit:I lättpackningens tidevarv kanske ska nämnas att den inte vägde mer än 200 g.
[Ändrat av ping 2007-06-20 kl 14:44]
 
Raskesven; sa:
Det låter mer som rena smäcket än en lyckoträff?

Raskesven

Varför det?

Ingen huva (Använder hatt),avtagbara långärmar (T-shirts långa under),liten packvolym/vikt,förlängt ryggslut,dragsko i krage och midja.Helt tät,men medger en viss ventilation vid armhålan genom att dragkedjorna inte går helt ihop.Varje ärm har två som går från kragen till armhålan,men tillräckligt små för att 'ätas' upp av något så tunnt som en t-tröja.

Det är ytterst få kläder som står emot avsiktlig förstörelse.


peter
 
Varför det?

Ingen huva (Använder hatt),avtagbara långärmar (T-shirts långa under),liten packvolym/vikt,förlängt ryggslut,dragsko i krage och midja.Helt tät,men medger en viss ventilation vid armhålan genom att dragkedjorna inte går helt ihop.Varje ärm har två som går från kragen till armhålan,men tillräckligt små för att 'ätas' upp av något så tunnt som en t-tröja.

Det är ytterst få kläder som står emot avsiktlig förstörelse.


peter
Ber om ursäkt ping; jag såg inte att du förde en konversation;-)

Smäck tyckte jag för att jackan trasats sönder. Trodde det var naturslitage, visste inte att jackan hade vandaliserats. Smäck tyckte jag också eftersom jackan saknar huva. Jag använder också hatt, men en kompletterande huva kan vara enda effektiva skyddet mot knott. Jag hade också svårt att se syftet med en regnjacka med avtagbara ärmar. Vem vill sitta med tröj- och skjortärmar plaskblöta? Men har du hittat något som passar dig och ditt användningsområde bra, i kombination med dina övriga grejer, ska du såklart köra på det. Nu är ju dock jackan i graven vad det verkar.

Raskesven
 
Nej,inte riktigt i graven.Ena foten än så länge,juryn har inte kommit in än sas.

Sen jag började använda hatt för ca 15 år sedan (den är borta nu,efterträdare sökes) har jag aldrig saknat en huva sommarhalvåret,knott och mygg motas bäst med ett myggnät som passar.Mitt tidigare regnplagg var en Teflon-tröja som funkade bra,föutom att den var V-ringad samt att krage och muddar var i nåt sugande material.Detta var ett lyft utifrån den.
I ett varmt sommarregn med endast en T-tröja under,så varför inte?
Annars finns ju långärmarna.


peter
 
Jag har just haft några dagar med bland det värsta knottläget hittills, en plats där jag stannade och fiskade några dagar. Har svårt för mygg/knottnät längre perioder, Huvan på så de inte kom åt öron och att krypa in under hatten, näsan framför rök under pauser. Myggmedlet Mosiguard som funkar verkligt bra mot mygg, en halvtimme, reagerade knotten inte alls på.

Kolla Nya Zeeländska hattar. De har rätt stuk på hattar

3c54fb5e735ba638a1c344173f24bf17.jpg


Raskesven
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
håhåjajansson Fiberpälsens nära förestående död Kläder 15

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...