• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Helsingborg

Hej
Jag är nyinflyttad till Helsingborg och jag klättrar gärna på Kullaberg. Jag är lärare och har sommarlov till 7 augusti. Åker en vecka till Chamonix men annars är jag i Helsingborg mer eller mindre hela sommaren. Jag är 44 år och erfaren.

Hälsningar Johan
 
klättrar gärna

Hej,

ses gärna och klättrar när vädret ordnat upp sig! Har flyttat tillbaka till Sverige så har bara varit på Kullen en gång. Skulle vara kul att lära känna det lite bättre.
 
Rookie på frammarsch

Hej,
Efter typ 20 år som otränad (väldigt tränad i 20-årsåldern dock), tog jag äntligen tag i saken i form av Trekking, På en tjänsteresa i Italien skulle jag bara "stanna till för en bergspromenad". Blev 800 höjdmeter och en magnifik upplevelse på närmare 3000 meter. Hittade två likasinnade och tog en 1600 höjdmeters tur. Nu är jag en "hooked late bloomer" och ska gasa på med klättring och Alpinism, Trekkingen räckte inte tydligen. Kurser är inplanerade. Kommer rätt troligt hänga på Kullaberg i vår med de två likasinnade som dock befinner sig i mer småbarnssituation än jag Därför jag söker på sikt (vartefter jag kommer ikapp erfarenhetsmässigt) ytterligare klätterbekanta med Kullen och Alperna som föredragna områden. 44 år, oerfaren men med målmedvetenhet som få ;)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...