M24KC 24 timmars paddeltävling

Både Jacob o jag har tyvärr haft fullt upp men nu har vi sammanställt alla tiderna, det kommer fullständiga resultat på M24KC-bloggen i kväll..

De som klarade guld (18 mil)..

Urban Wedberg: 193 km
Jacob Fröslee Jonsson: 180 km

De som klarade silver (12 mil)..

Johan Linder: 162 km
Tommy Wedberg: 129 km
Ulf Johansson: 127 km
Peter Weywadt: 123 km
Annika Nielsen: 122 km
Kaer-Johan Wilhelmsson: 122 km
Mats Lindgren: 121 km
Stefan Andersson: 121 km
Erik Lundmark: 121 km

/ Ulf
 
M24kc 12-13/5 2012

Nu är det mindre än tre månader till start på Malmö 24-timmars!

Jo det är klart vi kör i år igen..

Visserligen har vi också en del hårt vatten kvar här nere men paddelmaskinerna går varma nuförtiden nere på klubben. Vi hoppas dock att det ska släppa snart i kanalen så vi kan börja varmköra banan också. I år ser det dessutom ut att bli ett ovanligt starkt startfält med många internationella deltagare från Danmark, Norge och Polen, än så länge..

Men det går ju bra att delta även om man inte siktar på att spräcka 20-mils gränsen, det finns märken för 6, 12 och 18 mil. I år ska vi försöka hitta på lite fler aktiviteter på klubben under loppet, så att det blir roligare både för de som paddlar och de som bara kommer förbi för att heja på. Och vi kör 6-timmars för ungdomarna precis som förra gången..

Anmälan, mer info och senaste nytt på M24KC-bloggen som vanligt.

Jacob & Ulf
 
Efter er tävling förra året var jag jättesugen på att anmäla mig till i år men sen skadade jag armbågen i mitten på augusti och har inte paddlat sen dess. Känner mig nästan bra så jag ska nog börja mjukpaddla så snart isen släpper vid vårt klubbhus men 24-timmars får nog vänta tills nästa år.

Vill ändå rekommendera Malmö 24 Hour Kayak Challenge där man paddlar på skyddade kanaler och har tillgång till ett uppvärmt klubbhus för dusch/bastu/toa och kan värma mat under dygnet.

Mycket bra initiativ där säkerheten är mycket hög!
 
Såg att det nu är 29 st anmälda varav en K2-besättning mot 26 st (varav en K2) förra året och 19 st första året. Ni växer i lagom takt.
Bra arrangemang ger ringar på vattnet och billig marknadsföring!
Hur många klarar ni av i startfältet?
 
Rapporter från pågående race

Hej!
Har precis läst igenom hela tråden och inser att ni förra året efterlyste resultatet från racet. Ja, slutresultatet får vi ju inte förrän kl 09 imorgon bitti (målgång), men här är de lägesrapporter som postats under tävlingen so far, inkl intervjuer med arrangörerna:

Nr 1 av 4 rapporter hittills:
http://www.kajakrapporten.se/malmo-24-timmars-har-startat/
(det blir en till imorgon efter kl 8 och en efter målgång. Sker något drastiskt blir det även en ikväll efter kl 23).

Nr 1 och 2 av 2 rapporter hittills:
http://mkklangfard.blogspot.se/

mvh Anette (Kajakrapporten).
 
Målgång 2012!

Tävlingen avslutad och paddlarna kommer nu iland allt eftersom. Överlägsen vinnare är Johan Linder från Göteborg. Återstår att göra finräkning för att se om han slog eller tangerade rekordet i tävlingen!

Övriga paddlares tider är inte färdigräknade än, men ordningsföljden är preliminärt fastställd.

Mer info för den som vill:
http://www.kajakrapporten.se/malmo-24-timmars-malgang/
 
Först vill jag gratulera alla M24KC-paddlare. Ni har min beundran!

Sen vill jag efterlysa en komplett resultatlista.
Jag antar att det var fler än 4 personer fick någon form av resultat...

mvh thomas
 
Vilka båtar kördes?

Tack alla som lagt upp fina foton från helgen! Jag blir lite nyfiken på en del kajaker som syns på kanalen. Får man önska att farkosterna anges i resultatslistan?
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.