Skönare sittbrunn?

Hej.

Har en Reval kayak som kanske är 10år gammal, stabil och trevlig att paddla (har inte så mycket att jämföra med).

MEN, sittbrunnen är inge vidare. Helt i plast och ja, hård och oskön efter ett tags paddling.

Har tittat på lite nyare kajaker och insett att många verkar ha riktigt sköna mjuka sittbrunnar, med mjuka inlägg för "lår-kontakt" och annat lull-lull =)

Finns det månne någon hemsida där man kan köpa dessa mjuka sittbrunnar och inlägg?

Eller andra tips på vad man kan göra för bättre sittkomfort?
 
Senast ändrad:
Det går inte att beställa ett säte modell klar? =)

Annars funkar det ju att göra som ni skriver. Men tänkte om det finns en färdig sits.
 
Finns mjuka säten. Men smaken är som baken. Och sitsen skall passa både kajak rumpa och paddelrörelserna.

Thure
 
Point 65 färdig sits

Point 65 färdig sitsar finns under reservdelars fliken på hemsidan, från 349:- till 899 som bilden visar kostar finns även lårstöd.
Dessa kajakers sitsar har gjort att jag med ryggproblem och inflammationer som gör mig öm i olika delar av kroppen möjligt att paddla. Jag har tidigare försökt köra runt med liggunderlag bitar och lösa uppblåsbara sittdynor numera har jag en uppblåsbar paddelsits från Point 65 och i år har jag paddlat helt obehindrat.
 

Bilagor

  • IMG_1436.jpg
    IMG_1436.jpg
    18.3 KB · Visningar: 340

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...