Ditt senaste inköp "bilder"

Köpte ett Primus Eta Express på Naturkompaniet för 599. Tror det var ett ok pris.
Köpte även en NRS Chinook PFD tidigare i vintras för ett överpris.
 

Bilagor

  • 43208513-260x260-0-0_NRS+Nrs+Chinook+Life+Jacket.jpg
    43208513-260x260-0-0_NRS+Nrs+Chinook+Life+Jacket.jpg
    19.3 KB · Visningar: 2,375
  • 348-726-thickbox.jpg
    348-726-thickbox.jpg
    34.7 KB · Visningar: 2,603
USGI Hydration System

Del av USMC ILBE

Med ett ultralätt vatten filter system

Tillverkas av CamelBak

NSN – 8465-01-515-8453 (Väskan)
NSN – 8465-01-465-2096 (Blåsan)

HydroLink: Modulärt anslutning system med avstängning (HydroLock) kran.

Stor påfyllnings hål
Kraftigt bärhandtag
Slitstark utsida
Justerbara axelremmar
Kapacitet: 3L
Mått: 457mm x 203mm x 25mm (18" x 8" x 1")

Mycket nöjd med denna vattenblåsa, mycket slimmad och lätt blåsa. Och CamelBak är ju CamelBak! :)

Mvh troswe
 

Bilagor

  • USMC Camelbak Storm.jpg
    USMC Camelbak Storm.jpg
    116.5 KB · Visningar: 2,135
Köpte såna här på rea för 98 spänn på Addnature, mest för fotografering när det är kallt. Jäkligt sköna, har kört med stickade torghandlarvantar innan men de här är varmare.

L_HOUDINIPOWERWRIS_34.jpg
 
Mycket bra pris på Etat men jag fattar inte varför man flyttat vindskyddet så långt ner. Jag som har första generationen är förvånad hur bra det funkar ståendes direkt i vinden. För mig så skyddas lågan och skyddet går en bit upp på kärlet så man inte ser flänsarna på kastrullen. Det här borde ju vara klart sämre i alla fall på pappret.

PRIMUS_EtaExpress_353083_08_CAD.jpg


Köpte ett Primus Eta Express på Naturkompaniet för 599. Tror det var ett ok pris.
Köpte även en NRS Chinook PFD tidigare i vintras för ett överpris.
 
Mycket bra pris på Etat men jag fattar inte varför man flyttat vindskyddet så långt ner. Jag som har första generationen är förvånad hur bra det funkar ståendes direkt i vinden. För mig så skyddas lågan och skyddet går en bit upp på kärlet så man inte ser flänsarna på kastrullen. Det här borde ju vara klart sämre i alla fall på pappret.

Nu kan man använda andra kastruller, stekpannor etc. och inte enbart EtaExpress grytan!

Läs mer här


Mvh troswe
 
Jag ser att jag själv var med och skrev i den tråden. Personligen så använder jag bara Etat med det kärl och lock/stekpanna som ingår. Jag har gjort misstaget att försöka använda stor stekpanna men det är relativt värdelöst då all värme koncentreras till ca en femkronas storlek, dvs. bränner fast på en punkt och blir inte särskilt varmt runt om. Inget jag gör om. Tar med mitt Trangia när jag ska laga "riktig" mat.

Nu kan man använda andra kastruller, stekpannor etc. och inte enbart EtaExpress grytan!

Läs mer här


Mvh troswe
 
Jag kan tillägga att Primus vindskydd som man monterar direkt på gasflaskan (se bild) fungerar utmärkt även men andra brännare än Primus. Jag använder det personligen både ihop med MSR Pocket Rocket och MSR Micro Rocket.
 

Bilagor

  • 734670_windscreen_400x400.jpg
    734670_windscreen_400x400.jpg
    39.6 KB · Visningar: 2,138
Det bästa (ej ironi) som går att uppbringa på Biltema och som jag inte sett någon annanstans är det nu rea (utförsäljning?) på.

Så jag bunkrade några till utan att beröva gräva djup i plånboken. Billigare att köpa nytt än att göra batteribyte

24-218_l.jpg


OT jag har cykelavstånd till Biltema

Per
 
Blev ett spontanköp av en svart Olympus XZ-1 i kit med originalväska för 1690kr i helgen:). Gedigen byggkvalitet och optiken imponerar. Vikt 271 gram på vågen
.
 

Bilagor

  • XZ-1_black__front_TL__x50.png
    XZ-1_black__front_TL__x50.png
    5.2 KB · Visningar: 1,921
Äntligen

Efter många turer så är den äntligen hemma. Nu är det upp till bevis om den kan ta över efter min trasiga luminox.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    42 KB · Visningar: 1,940
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.