Gissa position

Jag tror att du har gått från Lunndörren till Lill-lunndörren. Vi blickar ut över Lillådörren (åt nordväst). Och snett bakom dig har du Gruvfjället.
 
Jag tror att du har gått från Lunndörren till Lill-lunndörren. Vi blickar ut över Lillådörren (åt nordväst). Och snett bakom dig har du Gruvfjället.

Där satt den!
Fotoplatsen är egentligen där Lillådörren och Storådörren möts, men fotoriktningen är mot nordväst. Man kan skymta lite blått i dalen och det är efter att Lillån gått ihop med Tronnan, man skymtar även Vålåvalen. Plåtat inte så långt från den gråmulna bilden #7507.

Stafettpinnen är din.

Calle
 
Aha! Det var lite längre norrut än jag trodde. Men stället var bekant. Kanske inte så konstigt eftersom jag var i de krokarna för bara en vecka sedan! :)

Nu ska vi någon annanstans. Var stod jag?
 

Bilagor

  • IMG_3331liten.jpg
    IMG_3331liten.jpg
    60.2 KB · Visningar: 374
Klurigt?

Ovanstående foto är taget mot nordost. Nedanstående foto är taget mot västnordväst, fast från några hundra meters högre höjd.
 

Bilagor

  • Sarek 2014 165.jpg
    Sarek 2014 165.jpg
    39.6 KB · Visningar: 325
Imponerande

Helt riktigt! Mycket imponerande. Du kan din svenska fjällvärld. Sjön kallas helt riktigt för "1074" på fjällkartan och är belägen mellan Vuosskelvagge och den nordvästra delen av Guhkesvagge. Det nedre fotot är taget mot Ahkkamassivet.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.