Stockholmsbutiker ?

Här har ni ett kanonläge om ni vill lura en vilsen västerbottning :) Jag kommer att ha en dag över i Stockholm å undrar hur ja ska få den att gå så smärtfritt som möjligt. Frågan är enkel:
Vilka butiker ska jag besöka?

...ööh, flugfiskebutiker såklart - för att undvika missförstånd.
 
Flyfisherman "Europas största flugsortiment till det bästa priset?" Är det bara strömsländan-svammel eller värt en titt?
 
Flyfishermans...

butik är ganska liten och begränsad till deras egna produkter Strömsländanprylar, (typ Bromans koncept).
Jo mycket flugor har de och till rätt pris.

Men som alla norrlänningar som kommer till storstan, har de svårt att tänka sig in i att det tar timmar att ta sig från den ena sidan stan, till den andra.:(
Och butikerna är ju väl utspridda i storstockholmsområdet.

Ha en trevlig dag i alla fall.

/Björn
 
Ok, skippar flyfisherman. Flugor har jag så det räcker! Hur är det med:

C. A. Carlsson
Karlbergsv 13
Tfn: 08-30 03 49

Sundbybergs Sportfiskecenter
Torget 3
Tfn: 08-28 96 23
e-post: sundbybergs.sportfiske@telia.com

?

Hittade dessa adresser på sportfiskarna.se


Fera timmar ?!? Gäller inte det mest om man åker kollektivt? Jag har med mej en riktig norrlandsracer som inger viss respekt i storstadstrafiken (volvo 240 :))
 
Sundbybergs är värt ett besök

Sumpans Sportfiskecenter är värt ett besök (CA Carlsson känner jag inte till). De har lite av varje och är duktiga på flugfiske.

Din Norrlands-racer tar dig dit på 20 minuter ifrån stan om du hittar rätt (printa ut kartan från Gula sidorna, det kan vara lite lurigt att lotsa sig till deras butik). Du bör dock inte hålla en Norrlands Guld i handen med risk för att du blir stoppad av polisen.

Peppe
 
8 timmarsracet

När du kommer farande genom Norrtull, ligger ju Berras inom kastavstånd, sedan kör du sveavägen, ner i underjorden och kommer upp i Götgatsbacken Sportfiskarnas redskapshandel, sedan tillbaks Karlbergskanalen över Solna så är du snart i sumpans sportfiskehandel.

Kan tänka mig att det är ungefär vad du kommer att hinna med och de är nog de mest välsorterade vad gäller urval för flugfiske.

/Björn
 
Re: Flyfishermans...

Graip; sa:
butik är ganska liten och begränsad till deras egna produkter Strömsländanprylar, (typ Bromans koncept).
Jo mycket flugor har de och till rätt pris.



/Björn

Jag vill med det bestämdaste friskriva mig från allt vad fiskeBromanarna håller på med!!
 
sedan så måste jag säga att det e dålig fart i fisketråden.. e vi så tråkiga? jag menar kan man aldrig få höra att man e homo för att man tycker att påfågelherl är guds gåva till flugbindningen eller att alla som inte fiskar lax e svagsinta!! Nää, nu tycker jag att vi tar lärdom av paddel och skridskotrådarna där smäller det högt och lågt..
 
Ok...

jag nappar!

Ehhh, få se nu här...Patric kan inte sy snygga shorts...ehhhh...Björn ska beställa shorts sydda av Patric...hmmmm...Peppe tycker inte om öl...Markus är från Västerbotten, som inte har nått gott öl...Ola vågar inte visa nån bild av sig själv på Profilsidan!

Puuuuh, det var väl alla det?

/Anders B
 
jag vet inte hur det är med er andra.. men jag känner mig påhoppad och orättvist behandlad. Anders, du kan räkna med att dina fleeceshorts inte kommer fram trots att jag redan tagit hem det blommiga tyget!!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.