Karl Hedin-fallet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo men visst

Historian är omöjlig och hitta på och dom psykiska sjukdomarna som kan ge sådana resor har inte uppstått än , knarket som ger sådana upplevelser har inte uppfunnits i droglabbena och så vidare.

Nu pratar vi om Noa och Säpo och helt plötsligt inser man varför det inträffar.

Vanföreställningarnas arbetsplats - masspsykoser är vanliga.
Även om Hedin inte är oskyldig har man använt psykiskt sjuka informatörer som desutom placerat ut bevis - dessa arbetsplatser i ett nötskal

Angående mig som anses osannolik och träffar en osannolik tjej.

På 48 timmar gjorde vi mer skada på Säpo/Noa än ett kärnvapen

Dom blev utskrattade

Finns tre filmer där den första handlar om två osannolika kollegor och två filmer på cyborgtemat i länken nedan - kolla på dom....

https://www.sporthoj.com/forum/show...ff-i-efterhand-om-de-inte-får-tag-på-en/page5
Wow är du klockringaren!
Jag kommer ihåg att jag läste om det för länge sedan. Helt makalöst. Detta får mig att tro att det är än mer sant.
(Det är ju en så otrolig historia att jag måste tvivla det lite)
 
JK Rowling signerar också böcker hon säljer, är väl helt normalt.

Det är en viss skillnad med böckernas syfte, JK Rowling vs Karl Hedin.

Syftet med Karls bok enligt honom själv (och hans medförfattare/jaktkompisar anställda av AB Karl Hedin):

"För att öka insikten om den attack mot äganderätten – i praktiken en normlös expropriation - som nu äter sig in i det privata ägandet av skog, har vi skrivit denna bok. Vår förhoppning är att den skall öka engagemanget för det helt nödvändiga försvaret av äganderätten. Det är dags att slåss för den nu! "
 
Det är en viss skillnad med böckernas syfte, JK Rowling vs Karl Hedin.

Syftet med Karls bok enligt honom själv (och hans medförfattare/jaktkompisar anställda av AB Karl Hedin):

"För att öka insikten om den attack mot äganderätten – i praktiken en normlös expropriation - som nu äter sig in i det privata ägandet av skog, har vi skrivit denna bok. Vår förhoppning är att den skall öka engagemanget för det helt nödvändiga försvaret av äganderätten. Det är dags att slåss för den nu! "

Så du tycker alltså att det är lite lustigt att någon har en annan åsikt än din egen?
 
Nej, det lustiga är, jag tar det en gång till, att miljardären säljer signerade böcker på den föredragsturné han är ute på nu.

Inte hans åsikt, den är inte lustig.

Du tycker det är lustigt att författare signerar böcker, när deras åsikter är olustiga?


Detta forum är verkligen i en klass för sig. Helt klart.
 
Har också lite svårt att se vad som är lustigt med att han säljer signerade böcker på under en föredragsturné.

Har man gett ut en bok och är på föredragsturné så hör det väl till att man säljer boken, och det är väl helt normalt att köparna gärna vill ha ett signerat exemplar.

Är det det faktum att han redan är miljardär, och således inte "behöver" mer pengar, som är lustigt?
 
Du tycker det är lustigt att författare signerar böcker, när deras åsikter är olustiga?


Detta forum är verkligen i en klass för sig. Helt klart.

"Inte lustig" är inte det samma som olustig.

Nu är det tredje gången du försöker påföra mig om en åsikt vars slutsats du själv har dragit.

Du låter som Jonas Sjöstedt i ett debattprogram, som försöker påskina att andra har vissa åsikter.


"Du tycker alltså..." Du menar alltså att..." Så du säger att..."
 
Har också lite svårt att se vad som är lustigt med att han säljer signerade böcker på under en föredragsturné.

Har man gett ut en bok och är på föredragsturné så hör det väl till att man säljer boken, och det är väl helt normalt att köparna gärna vill ha ett signerat exemplar.

Är det det faktum att han redan är miljardär, och således inte "behöver" mer pengar, som är lustigt?

Författare till boken är Karl Hedin samt ytterligare tre personer vilka samtliga är anställda av AB Karl Hedin. Syftet med boken är att sprida en åsikt vilken gynnar deras personliga intressen. De vill att så många privata skogsägare som möjligt ska informeras om och dela deras åsikter.

Men det räcker inte, Karl Hedin, vilken är miljardär, vill även tjäna pengar på boken, så ja jag tycker det är lustigt.
 
Författare till boken är Karl Hedin samt ytterligare tre personer vilka samtliga är anställda av AB Karl Hedin. Syftet med boken är att sprida en åsikt vilken gynnar deras personliga intressen. De vill att så många privata skogsägare som möjligt ska informeras om och dela deras åsikter.

Men det räcker inte, Karl Hedin, vilken är miljardär, vill även tjäna pengar på boken, så ja jag tycker det är lustigt.

Menar du att han borde skänka bort böckerna?
Är det att han tar betalt för böckerna eller att han signerar dom som alla andra författare brukar göra (vissa andra även miljardärer) som är lustigt ?
 
Fastnat

En fråga. Bortser nu ifrån om Hedin är skyldig eller ej men jag får inte ihop detta som är klippt ur expressen.
Industrimiljardären häktades i dag misstänkt för grovt jaktbrott – 69-åringen ska ha tjuvjagat varg, lo och kungsörn.

Och är gammal jaktkamrat till Leif GW Persson.

– När jag hörde om denna miljardär som gjort det här föll mina misstankar omgående på honom, säger Leif GW i Brottsjournalen.

En varg tar jägarens byte och hotar hunden. Där ser jag ett argument för inte gilla varg. Lo tar får så där finns även ett argument. Men för kungsörnen ser jag inget argument.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...