Stålmugg som går att koka i?

Denna mugg i rostfritt ser ju precis ut som titan-MSR:en, 20 gram mindre lätt men kostar rätt så mycket mindre blod än MSR värstingen.....

http://www.fritidsbutiken.com/ShowProduct.aspx?prodid=322&cat=181

Har dock inga som helst erfarenheter av denna butik.

//TheMountainman

PS,
Någon av muggarna ovan tillsammans med köket i länken nedan skulle ju bli en skapligt lätt komb.!

http://www.northstar.se/prod_show.php?art_no=000esbittit
Ds.

RFMUGG_354.jpg


När jag startade tråden så var det precis en sådan mugg jag hade i åtanke, men jag var ju villig att kompromissa lite med tanke på pris och utformning etc. så jag gladde mig och Rustas dl-mått.

Men tjena, jag beställde denna på dirren! Fick hem den idag, beställde i helgen och har den idag tisdag. Superbra snabb leverans mao!

Den får plats i Rustas dl-mått också, så jag tar med mig båda på långcykelturen jag ska iväg på om två veckor :D

Tackar för alla tips!
 
Allt-i-ett

Jag använder bara en kastrull från MSR, deras Titan Kettle.... Ca 120g och 0,85l.
Den rymmer precis en liten gas samt ett litet kök från primus inuti eller en medium gas.

Koka upp och drick direkt från den.

Lättare än så blir det inte, och den funkar bra oxå om man är två.

Visst den kostar lite, men det är en investering som hänger med längre än en själv :)!!

//A

Ps, primus har väl någon liknade variant.
 
Senast ändrad:
3,5 dl med lock!

Finns en liten prylbutik vid Odenplan (Sthlm) som har muggar i rostfritt stål med lock för 10:- (Nya!), har inte vägt den, men inte väger den mycket.


valdemar
 
Senast ändrad:
ingen möjlighet att se en bild på 10kronorsmuggen? Vilken butik var det? Kommer inte att tänka på någon helt självklar som passar in på din beskrivning om du inte menar lagamati, men där säljs väl ingenting för under 100...
 
Buhuuu...lever i utanförskap vad gäller läggauppfotografierbiten. *snörvel och snyft*.

Butiken ligger på Karlbergsvägen, en liten bit ovanför O-plan. Kollar lite exaktare om ett tag, är i närheten...återkommer.


valdemar
 
...återkommer.


valdemar

Tillbaka efter en vistelse IRL, läskigt som attan...dessutom var det nåt våtaktigt som föll uppifrån, och bara en sån sak gör ju sitt till.

Nåväl, butiken ligger i nr 18-22 huset (mittemot kykan), det står "Kylning.com" på en skylt ovanför ingången, men en sökning på nätet visar att det inte har nånting med saken att göra. Jämförde vikten med ett ciggpaket och det var ungefär lika. Tips: Kolla att "örat" (fast, ej fällbart) sitter ordentligt.


valdemar
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...