Demontering av lager för Matter-hjul

Hej.
Behöver rengöra alt byta lager på min speed-inlines.
Tyvärr så känner jag inte igen spacern till mina Matter-hjul.
Har sedan gammalt ett pat inlines med en spacer som man bara trycker till med ett enkelt gratis vertyg från Stadium. Spacern på de här Matterhjulen ligger mellan lagren och är svår att komma åt att trycka till för att få loss lagren.
Är det ngn som har ett tips på hur man gör eller vet om det finns ngt specialverktyg.

Dessutom, behöver man ha en spacer? som inte gör ngn nytta?
 
OK.
Det fick bli våld... samt ett tips jag hittade i tråden om service på ILQ7-lager. Alltså, peta undan spacer lite, hitta ett verktyg (insex 4a med bra handtag) så att man kommer åt den inre lagerringen och trycka till (utav h-vete).

En fundering kvarstår dock... Behövs spacern? Nu satte jag inte tillbaka dem, får se hur det påverkar grickerna...
 
OK.
Det fick bli våld... samt ett tips jag hittade i tråden om service på ILQ7-lager. Alltså, peta undan spacer lite, hitta ett verktyg (insex 4a med bra handtag) så att man kommer åt den inre lagerringen och trycka till (utav h-vete).

En fundering kvarstår dock... Behövs spacern? Nu satte jag inte tillbaka dem, får se hur det påverkar grickerna...


Förstår inte exakt vad du menar....jag drar ut mina lager genom att använda ngt verktyg som jag kan gripa tag i kanten på lagret och sen lirka ut det. Funkar utmärkt och kräver inte mkt våld...

Spacer behöver du annars kommer inte dina hjul rulla bra när du drar åt hjulaxeln igen!

Jonas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Henriku Rengöring av ILQ 7 lager Inlines 4
llko Byta lager Inlines 5
verducci Hjul & Lager Säljes Inlines 5
S Johansson Tröga lager? Inlines 11
B3 Rengöra lager Inlines 5
najp Underhållsfria lager ...... Inlines 12
ekis Lager och spacers Inlines 2
JATI LAGER Inlines 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.