Kaffekokning

avslutad210712

Gäst
Tror att jag skall byta ut min kokpanna mot en kaffepress bara för att då har jag fler mörka kaffesorter att välja på tex Zoegas.

Och ärligt talat tycker jag att Zoegas snart har samma kult/nörd-stämpel i friluftssammanhang som Hilleberg och Lundhag. Allt jag gillar verkar få den stämpeln *L*.
 
avslutad210712; sa:
Och ärligt talat tycker jag att Zoegas snart har samma kult/nörd-stämpel i friluftssammanhang som Hilleberg och Lundhag. Allt jag gillar verkar få den stämpeln *L*.
Dragit några slutsatser? :)

(3000, vem är den mest lågpresterande medarbetaren (map era egentliga arbetsuppgifter, alltså) på din avdelning, Patric!)

/Håkan
 
avslutad210712; sa:
Tror att jag skall byta ut min kokpanna mot en kaffepress bara för att då har jag fler mörka kaffesorter att välja på tex Zoegas.

Fast jag tycker det brukar vara lite snålt med kaffe malet för press... Zoegas Mollbergs blandning finns t ex, vad jag vet, inte så grovt. (Å andra sidan har ju Zoegas kvarnar i vissa butiker.)

Man kan ju alltid kila iväg till det lokala kaffehaket och tjacka lite spännande grejer... Det enda jag saknar från Skövde -- Record... ;)
 

avslutad210712

Gäst
alven; sa:
Man kan ju alltid kila iväg till det lokala kaffehaket och tjacka lite spännande grejer... Det enda jag saknar från Skövde -- Record... ;)

Så långt tänkte jag (som vanligt) inte men självklart är det lösningen :)
 
Håkan K; sa:
alven; sa:
Det enda jag saknar från Skövde -- Record... ;)
Hörrödu! För några sekunder sen så stod det Kahls Kaffe, inte Record (Opel? Campagnolo?).

Kahls italienskrost mmmm

jag redigerade om lite snabbt -- kaffet är väl Kahl men butiken heter Record, tror jag. (Men rätta mig om jag har fel...) Ville pusha lite för den, personalen är trevlig o kunnig!
 
alven; sa:
...kaffet är väl Kahl men butiken heter Record, tror jag. (Men rätta mig om jag har fel...) Ville pusha lite för den, personalen är trevlig o kunnig!
Du har så rätt så. Record - med mycket trevlig och kunnig personal. Tror jag går ner och köper mig ett kvartskilo Cafe Inferno och lite annat gott till helgen.
Vad gäller gott kaffe så tycker jag att man ska mala själv. Iaf hemma, i skogen kan det bli lite bökigt.
Någon som har ett bra tips på en UL-kaffekvarn?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.