Kaffekokning

avslutad210712

Gäst
jamo; sa:
Chokladdragérade rostade kaffebönor skall väl gå att uppbringa i någon delikatessbod eller något téhus skulle jag tro. I UK finns de t.ex. på Whittard's.

Borde väl gå att fixa själv. Köp kaffebönor och doppa dem i smält blockchoklad. Fast varför choklad-doppade? Ät dem "naturella". Det gör jag då och då. Framförallt tillsammans med sambucca men då inte i fjällen
 
Nära mitt jobb så ligger ett kafferosteri (Melittakaffe, jag trodde bara de gjorde filter). Jag kör förbi där till och från jobbet. Är vindriktningen rätt så luktar det sagolikt av nyrostat kaffe. Lukten är så... så... så vacker, i brist på andra ord. Den är ouppnålig, så gott kaffe har jag aldrig druckit.

Så kommer man då till kontoret och finner tyskt kontorskaffe av bästa sort: Svagt, vattnigt och smaklöst. Dan är förstörd. Igen. Enda ljuspunkten är väl att vindriktningen sällan ligger så att kafferosteriets ljuva aromer sprids i kontorskomplexet här. Det vore höjden av elände, dricka blaskkaffe samtidigt som den lockande doften av riktigt kaffe tränger in i näsborrarna.

/Håkan
 
bla..bla..bla.. *håller för öronen* lögner och förtal, struntprat!!

(jag som tänkte skicka med en åla-stump oxå..)
 
"Denna medlem vill ej bli kontaktad på e-mail"

Fasen, hur ska jag kunna maila adressen?

(Skit i kaffet, skicka ålen)

/Håkan
 
Håkan K; sa:
Javapress i titan säger du? Det vore nåt!

Titan? Ja det vore nåt att hålla i... Senast jag umgicks med titan i friluftssammanhang förgasade vi snö utan att ta omvägen via vatten...

Men värdet av gott kaffe på turen ska inte förnekas. Kanske skulle man fixa en lexanpress att släpa med... Kan ju byta ut några av de obligatoriska tyska korvarna istf att köpa nytt tält...

//johan
 
Tyska korvar, rökad ål och kokt kaffe... Det e visst inte bara jag som slarvat med frullen idag. Typiskt att havregrynen var slut.. Men, men..


(hur ska jag göra, nästa inlägg blir nr:3000.. usch!! man kanske borde döda detta kontot och skapa ett nytt med 0 inlägg, 3000 inlägg är lite otäckt..)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.