Galet häftig wokbrännare

Den där heter high pressure burner.. Vad innebär det? kör man den på gasol överhuvudtaget? Naturgas.. Är det Gasol? Vad är LPG?
Den jag har sitter inbyggd i en massa olika brännarhistorier och jag har nu lyckats hitta en försäljare som säger sej provat att höja trycker med en ställbar regulator med gott resultat så jag tror jag ska testa det...

//Håkan
LPG motsvarar propan, butan eller en mix av dem. Naturgas aer metan och etan. En hoegtrycksbraennare aer ungerfaer 50% extra tryck jaemfoert med en "normal" och behoever en motsvarande regulator. den viktiga skillnaden ligger i storleken paa haalet i munstycket. Sjaelv koer jag flaskpropan. En tio-kilos flaska raecker cirka sex timmar.
 
Stålrör fyllt med svetselektroder, syrgasanslutning i andra änden, glödga och släpp på gasen.
OBS, skyll inte på mig efteråt :)
 
Nån som vet vart jag köper en sådan? Jag köpte en gjutjärnshistoria som går på gasol på 5,7 kw men den är inte nog häftig. Jag skulle önska mej en jättesvetslåga med en diameter på ca 10-15 cm kanske 10 till 15 kw. Den jag har nu funkar för vanlig matlagning typ pyttipanna på murikkan men den blir aldrig wok het.

//Håkan

13,5 KW med propan kanske kan vara något se http://www.lauche-maas.de/hauptartikel2/C02CF2121b64f18E7FimRY2EE4AC/staL/201/Kochen.html

Thure
 
1,5" vattenlednings rör och så centrerar du ett ½" rör i mitten.

Oxygen i de stora och Acetylen i det lilla. Lär bli en übermanlig svetslåga om du bara klarar att mata gas till den hehe

Säkert helt livsfarligt o du ska nog (alldeles säkert) ha backventiler på flaskorna. Men vinner manlighetspoäng till tusen :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.