Svenska Turistföreningen Vi som organisation får inte svara i det allmänna forumet här på Utsidan. Istället har vi fått möjlighet att skapa ett eget forum du kan ställa frågor direkt till oss och vi kan informera om vad som händer. Tanken är att du här kan ställa mer generella och mer övergripande frågor om STF. När det gäller specifika bokningar eller arrangemang är ni varmt välkomna att kontakta respektive boende. Självklart kommer våra vanliga kanaler såsom Facebook och Instagram finnas kvar.

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2019-04-14, 17:59
camoscio camoscio är inte uppkopplad

STFs årsberättelse för 2018

Jag har tagit del av STFs årsberättelse för 2018.

Det mest slående i avsnittet om ekonomin är det kraftigt avtagande överskotttet från 2015 och framåt; från (om jag tolkat siffrorna rätt) 28 till 1,7 miljoner - det senare inte ens 1% av omsättningen. Finns det någon enkel förklaring till detta och vad ska man tro om den framtida utvecklingen?

Besöken på fjällstationer har minskat under året. Finns någon förklaring, och är det därvid skillnad mellan fjällstationerna i väglöst land (tre i Jämtland, två i Norrbotten om jag fattat rätt) och dem vid väg?

På fjällstugorna blev det istället fler övernattningar än året innan. Samtidigt verkar av andras redogörelser priserna ha stigit kraftigt de senaste åren. Vad är det som har orsakat denna fördyring?
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:57.