Fototeknik Teknikfrågor

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-01-27, 14:45
veni veni är inte uppkopplad

Tips om en bra fotoboksleverantör?

Hej,
Jag är på jakt efter en bra fotoboksleverantör. Sedan 2år gick jag över att göra fotoböcker med ett program som heter Happy Foto. Det är österrikiskt och jag är väldigt nöjd med den. Man kan flytta omkring bilderna, lägga in texterna hur man vill, byta sida och allt känns enkelt. Kan använda mina bilder som omslag, ja det finns inte begränsningar.
Men eftersom de levererar inte utomlands, dvs. bara inom Österrike så blir situationen i längden ohållbar då mina släktingar får skicka varenda fotobok till mig.
Nu har jag googlat lite om olika leverantörer och testade de som fick bäst betyg, Japans foto och Photohome men blev besviken direkt för bilderna kunde inte alls flyttas omkring. Ibland vill jag foga ihop några bilder och de ska täcka en dubbel sida som i en bok men det var långt ifrån. Jag vill inte bli styrd av någon mall och storleken på bilderna blev också konstiga.
Kan någon rekommendera en bra fotoboksleverantör? Förutom ovannämda önskemål är bra bindning, riktig fotopapper, bra bildkvalität självklara önskemål. Fördrar även om bilderna kan snyggas till automatiskt då jag inte ha PS. Det gjorde iaf Happy Foto. Pris och leveranstid kommer i andra hand.
Mvh. Veni
Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 15:37
Evil stinkfoot Evil stinkfoot är inte uppkopplad

Sambon har använt http://www.myphotobook.se och varit nöjd med dem.

Ska enligt deras hemsida vara Europas största leverantör av fotoböcker till privatpersoner och proffs. Du laddar ner och installerar ett program som du skapar boken i innan du skickar iväg den för produktion. Har inte själv använt programmet, så vad gäller funktionerna får du testa själv och avgöra om det är något för dig. Tror att du har lite mer layoutmöjligheter jämfört med enklare lösningar som ICAfoto t.ex.

Sambon har skapat ca 4-5 fotoböcker med gott resultat i mina ögon.
Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 18:51
Karolina P Karolina P är inte uppkopplad

Har köpt några från photobox.se. De har varit ok. Är osäker på om de har alla finesser du söker men det har räckt för mig...
Svara med citat
Gammal 2012-01-30, 01:14
gro gro är inte uppkopplad

blurb. eller steidl..
Svara med citat
Gammal 2012-01-30, 02:39
salgo60 (avslutat medlemskap) salgo60 är inte uppkopplad

Blurb tycker jag funkar bra kvalitet i trycket och möjlighet att välja olika papperstyper
http://www.blurb.com/create/book/pricing

Jag har bilderna på flicker och det går snabbt att skapa en bok mha blurb

Lite videos om Blurb
http://www.blurb.com/video_stories/behind_the_scenes
Svara med citat
Gammal 2012-01-30, 09:57
insco insco är inte uppkopplad

Fotoklok funkade bra för mig med bra färger/kvalitet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:58.