Cykelstöd

Snygga bilder på hojar man inte kan lämnas i fem sekunder. T o m på racern behöver man lås. Återtog min senast igår efter att ha slagit en nödvändig sjua. Han som tog den började bära bort den. Men han blev avbruten.
Trist att vi bor där alla hojar måste låsas liksom alla dörrar etc. Vill vi ha det så?
 
Parkeringsbroms

Jag lutar allti cykeln mot något. För att den inte ska rulla eller välta över framhjulet har jag en parkeringsbroms. En rem runt handtaget och framhjulsbromshandtaget som jag drar åt. Enkelt billigt och funkar!

Min nya cykel har fallit flera (> 2) gånger när jag parkerat cykeln mot någon stolpe. Så jag tog det första jag hittade bland mina ”bra ha grejer”. Men det kräver bägge händerna så jag funderar på något annat. En ring av tjock gummicord är min ide’ just eller ta en rem från ett av mina Trangiakök.
Min nya cykel har hydrauliska skivbromsar och jag vet inte om dessa bromsar kräver mer kraft än bromsar med vajer.

Tips på bra parkeringsbroms till cykel mottages. Jag var inte tillräckligt smart att kolla här på Utsidan innan jag började leta i mina ”bra ha grejer”. Lätt, snabb och enhandsfattning är mina önskemål.

Per
 

Bilagor

  • Parkeringsbroms cykelIMG_6067 beskuren.jpg
    Parkeringsbroms cykelIMG_6067 beskuren.jpg
    69.1 KB · Visningar: 473
Kanske smartare lägga ned cykeln om den är olastad. Väggar och vägräcken/staket är bäst att luta mot.

Bilden nedan från cykling med lätt tältutrustning Stockholm - Falkenberg i veckan.

Thure
 

Bilagor

  • P7091422.jpg
    P7091422.jpg
    48.3 KB · Visningar: 472
Så här enkelt blev det. En lagom tjock gummicord. Återstår att klippa av och snygga till ändarna lite och kanske en bättre knop.



Per
 

Bilagor

  • Parkeringsbroms IMG_6112 beskuren.jpg
    Parkeringsbroms IMG_6112 beskuren.jpg
    61 KB · Visningar: 454
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mothesta Cykel med dubbla cykelstöd Långcykling 2
mrhandley Cykelstöd för tungt lastad cykel Långcykling 23

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...