24h skridskotävling.

Palle_Z; sa:
666 varv är respekt som det heter. Körde ni med maximala 12 gubbar i laget? Var det bra is?

-Palle

Vi hade 12 man i laget och turades om enligt ett ganska snillrikt system. Vi var grymt imponerade av laget från Lundhags som slutade på tredje plats. De hade bara tre åkare under stora delar av loppet.

Isen var förvånandsvärt bra, även om det blev en del små hål och sprickor mot slutet. Det var även lite lurigt att köra i en doserad kurva.

/Erik
 
Nu är resultatlistan uppe. Jag är imponerad av alla soloåkares prestationer. Kan inte säga att jag överväger att ställa upp nästa år men Bo kanske kommer att leverera ett glödande brandtal för denna tävlingsform.

-Palle
 
Är det någon som känner till solo-vinnaren Anders Burman? Halvrobot?

Från Östersunds-Posten: "- Jag är glatt förvånad över att det gick så bra. Jag köpte mina långfärdsskridskor för två månader sedan"
( http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=636697 )

Var kan man gå på samma intro-kurs som han gick?


Min ogrundade gissning är att han är gammal skidåkare och van vid smärta, mjölksyra och snor i skägget, men avsaknanden av stavar på bilden gör mig tveksam.
 
Gröt

"Tre portioner gröt var det enda han åt under de 24 timmarna. Av holländaren Ton Rueck lärde han sig tricket att äta medan han åkte"

Tre portioner gröt är ju knappt en barnportion!
Undrar om han kokt gröten löst så han fick ner den i en Camelback/Platypus?
Kanske inget att satsa på ändå med tanke på hur svårdiskade dom är.

/Benny
 
Banketten????

Jag såg dom på "riktigt" vid kortare besök på "travbanan" på fredagen några timmar efter starten och på lördagmorgonen efter ca 12 timmar. Jag kan bara bekräfta att det var stor skillnad på stilen. Det var inte direkt åkglädje som syntes i ensamåkarnas ansikten. Det såg minst sagt tungt ut, det var visserligen bara 12 timmar kvar. Jag är verkligen djupt imponerad av deras insats, det gäller verkligen alla som ställde upp i denna klass. Naturligtvis måste man också beundra lagåkarna, men det finns ändå en väsentlig skillnad. Min huvudfråga är naturligtvis hur många av ensamåkarna som också deltog i banketten en timma efter målgången. Detta borde ge ett extra hederspris eller i alla fall ännu större "respekt" från min sida.
Själv nöjde jag mig med några mil på den plogade banan på Storsjön.
 
Grattis alla

Vad roligt att arrangemanget var så bra. Bra serviceteam tror jag är a och o vid sådan här aktiviteter. På RaAm Race across America så har varje cyklist ett team om ca 10 personer i två följebilar som hela tiden ser till att vätske och matintaget är optimalt. Optimalt är det som cyklisten just då kan tänka sig att ta in.

Skulle jag göra detta skulle jag satsa på olika soppor. Ibland vill man ha salt buljong, ibland blåbärssoppa ibland bara vatten etc etc.

Runekakor och en vattenpåse kan man hela tiden ha ombord i skridskodräkten.

Thure
 
Matintaget ihop med att veta det rätta tempot är nycklarna till längre distanser. Det gäller inte bara 24h utan även lite tuffare heldagsturer. Ton Rueck har lärt sig den hårda vägen (tyvärr finns det nog bara den vägen när det gäller detta) och Bo verkar på god väg. Instämmer i övrigas förvåning inför Anders Burman, man eller maskin?

-Palle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rab Imponerande med 54 mil på 24h Långfärdskridsko 12
boe skates Vertex 24h Östersund 23-24 Februari 2007 Långfärdskridsko 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.