Dubbelpik Kompardell

Jag skrev ovan att sambon och jag delade på våra stavar. Det innebar att vi hade varsin Lundhags och varsin teleskopstav vilket fungerade med tanke på pikande. Genom detta vet jag att jag var förnöjd med Lundhags. Fick sedan ett par pikmakarns, men hade nog med facit i hand hellre fortsatt med Lundhags

Varför föredrar du Lundhags? Jag har ett par lundhags balance skating poles nu, men de börjar bli böjda och jävliga... Funderar på att köpa ett par nya, och lutade då åt ett par Pikmakarn standardmodell.Ser att pikmakarn verkar väga ca 180 g mindre. E det det som du inte gillar?
 
Vad jag inte är helt nöjd med är att den är så väldigt tunn och inte ger något motstånd/fjädring. Den glider igenom isen alldeles för lätt och därmed tycker jag att det är svårt att uppskatta isens tjocklek. När man sedan pikar i fart händer det då och då att den "fastnar" lite och då böjer sig spetsen. Det går bra att böja tillbaka men förr eller senare kommer naturligtvis detta påverka hållbarheten.

Kort och gott upplever jag en bättre "känsla" med Lundhags, även om dom är lite tyngre att åka med.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...