Beskrivning

När man lägger till en ny vänn här på utsidan så får man möjligheten att skriva en liten kommentar om hur man känner personen i fråga, detta syns sedan under kompisen i ens vännerlista. Nu är det ju dock så att den kommentaren hamnar på båda personernas lista. T.ex så har min far lagt till mig här och skrivit "han är min son och en av mina vandringskamrater" det står nu även på min vännerlista under min pappa och den informationen är ju inte direkt rätt. Vore smidigt om dessa kommentarer var individuella så att man kan skriva sin egen kommentar där.
 
Tar upp det här igen nu.. antingen får ni ta bort funktionen där man kan beskriva sina vänner här eller så får ni se till att båda parter kan skriva en kommentar.. just nu står det på min lista att min pappa är min son för det är vad han skrivit på sin sida och på min mammas sida står det att jag är hennes mamma för det är vad jag skrivit om hene.. så ta bort funktionen eller se till o ändra om den.. som det är nu känns det bara buggigt o dåligt!
 

talthoff

Forumvärd
Vi har noterat din buggrapport, du kan slappna av nu.

Det känns inte som om världen stannar bara för att kommentarsfunktionen inte fungerar 100%, ingen tvingar dig att använda din.

Edit: Om din mamma och pappa går in och redigerar kopplingen så kan dom ändra, så försvinner det du stör dig på. Sen får vi fixa så att kommentaren inte automatiskt kopieras över.

-Thomas
 
Senast ändrad:

clindh

Forumvärd
Klart vi välkomnar felrapporter, Thomas har nog inte fått lunchkaffet än...

Jag har sett denna men har inte haft tid att fixa/svara (det är andra dagen på jobbet idag, och jobbet är inte att fixa med Utsidan egentligen :)

Texten är "per riktning" men kopieras till båda när man lägger in en förfrågan. Polaren kan ändra den texten via sin kompislista, men det är inte säkert att man sett hur det blev och missar det därför.

Det bör nog funka så att när polaren går in för att bekräfta en förfrågan får denne också se vad den andre personen skrivit, och har möjlighet att ändra texten. För vanliga kopplingar som "Fiskepolare" behöver motparten inte ändra sin text, men i andra fall som son/far kan denna göra det redan då. Hur låter det?
 
Klart vi välkomnar felrapporter, Thomas har nog inte fått lunchkaffet än...

Jag har sett denna men har inte haft tid att fixa/svara (det är andra dagen på jobbet idag, och jobbet är inte att fixa med Utsidan egentligen :)

Texten är "per riktning" men kopieras till båda när man lägger in en förfrågan. Polaren kan ändra den texten via sin kompislista, men det är inte säkert att man sett hur det blev och missar det därför.

Det bör nog funka så att när polaren går in för att bekräfta en förfrågan får denne också se vad den andre personen skrivit, och har möjlighet att ändra texten. För vanliga kopplingar som "Fiskepolare" behöver motparten inte ändra sin text, men i andra fall som son/far kan denna göra det redan då. Hur låter det?


låter perfekt, precis så jag menade.

ni nämner båda att man kan gå in och ändra kommentarerna, detta har jag försökt med flera ggr utan att komma på hur.. det enda jag ser att jag kan göra är att ta bort kontakter..
 
Vi har noterat din buggrapport, du kan slappna av nu.

Det känns inte som om världen stannar bara för att kommentarsfunktionen inte fungerar 100%, ingen tvingar dig att använda din.

Edit: Om din mamma och pappa går in och redigerar kopplingen så kan dom ändra, så försvinner det du stör dig på. Sen får vi fixa så att kommentaren inte automatiskt kopieras över.

-Thomas

Är inte felrapportstråden i forumet till för att man ska skicka in felrapporter?
På din reaktion på min felrapport så verkar det mest som du blev förbannad!
Tycker själv att det är helt naturligt att man upprepar sitt klagomål/felrapport om man inte fått svar eller någon feedback på sin första rapport efter över en månad.. att då få en administratör som fräser åt en känns lite sådär=/
Jag var övertygad om att ni hade den här förumtråden för att ni vill att sidan ska bli bättre och mindre buggig!
 

clindh

Forumvärd
Nu har jag fixat så att det där textfältet finns att fylla i när man godkänner en förfrågan.

Och -- sorry, jag hade missat att ta bort "endast för administratörer" på Redigera-länken!! Jag såg länken, men inte ni andra. Min blunder... Nu kommer alla åt den, via Redigera kompislista-sidan.

Thomas bemötade får han svara för själv, men jag antar det hängde ihop med ditt något påstridiga bumpande av detta ärende, som rapporterades in under sommaren och som vi därför inte hunnit agera på än, och inte heller bedömde som speciellt allvarligt att det hade prio över annat.
 

talthoff

Forumvärd
Thomas bemötade får han svara för själv, men jag antar det hängde ihop med ditt något påstridiga bumpande av detta ärende, som rapporterades in under sommaren och som vi därför inte hunnit agera på än, och inte heller bedömde som speciellt allvarligt att det hade prio över annat.

Ungefär så. Jag håller med om att jag var otrevlig, ber om ursäkt för det.

-Thomas

ps. även jag såg ju redigera länken, utan att veta att det bara var admins som såg den.
 
Ja nu har jag redigerat några kontakter i tron att andra då kunde se hur jag känner mina kontakter... men det verkar som om bara jag kan se det? Ingen större mening isåfall imho, eftersom jag ju vet vem min bror, sambo etc är ;)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.