Vackraste platsen man varit på?

Finns så många vackra platser, alla med sina egenskaper och särdrag. Att utse den vackraste är inte möjligt för mig.
 
Jag är lite svag för Schweiz; Grindelwald omgiven av Jungfrau-massivet, övre Rhonedalen runt Sierre med terassvinodlingar och snöklädda alper, Locarno vid Lago Maggiore. Att se solen gå upp mot Dhaulagiri och Annapurna från Poon hill i Nepal var också väldigt vackert.
Sen kan det ju vara rätt vackert här också. Vita vårvinterfjäll eller framåt småtimmarna vid en brusande Lainioälv när solen börjar bryta igenom dimman från älven eller Sarek i full höstprakt i september när färgerna kulminerar och den första snön börjat pudra topparna vita.
Det finns mycket som är vackert. :)
 
Fjällnäs sent en stjärnklar vinterkväll. Kallt, tyst, gnistrande snö, stjärnor med vintergata, fjällen som blekvita siluetter på andra sidan sjön.

Japp, född och uppvixen i stockholm, så detta ovan är en av sakerna som drar mig ut.
 
Skrcko jezero sedd från Planinica i Durmitors nationalpark i Montenegro kommer på tanke. Det finns som sagt många ställen, men detta är kanske lite okänt för svenskar. Det finns många lika vackra ställen i Sverige också.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
 
Så här? :)

Självporträtt taget med stativ och ca 24 sek slutartid på iso 4000 en bit utanför Sandträsk norr om Boden tidigare i vintras.

Kan bara instämma, magisk! Sagolik bild!

Du har tom lyckats balansera exponeringstiden så bra att jordrotationen knappt är skönjbar och stjärnorna fortfarande ses som punkter. Mest imponerar dock vintergatans formation då du lyckats utnyttja kameran till att förstärka den magi och det svaga ljus som vårt öga inte klarar av att se annars. Hatten av!:)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...