Var är alla knappar?

Under "Egna bilder" står det att man för att lägga till nya bilder ska gå till albumsidan och klicka på "Lägg till bild" - det finns ingen sådan knapp. Och när jag idag skulle svara på ett privat meddelande så hittade jag ingen knapp att skicka meddelandet med.

Efter att ha kollat på HTML-koden så ser jag att båda de sidorna faktiskt har knappar, men de syns inte - antagligen något fel med CSS-klassen "slimbutton". Om jag stänger av CSS helt så dyker knapparna upp.

Iceweasel 2.0.0.14, Debian Testing.
 

talthoff

Forumvärd
Rent krasst så är väl så med stor sannolikt något som din webbläsare gör/tolkar annorlunda.

Christer är ledig denna vecka så vi får avakta hans kommentar i ämnet tills han är tillbaka.

Utsidan skall utan problem fungera med IE6/7, Firefox 2/3 eller Safari på PC o Mac OS.
Vårt mål är att sajten skall fungera så bra som möjligt oavsett webbläsare, men vissa kombinationer är inte värt "priset". Insatsen för att felsöka och åtgärda problemet blir för hög helt enkelt.

-Thomas
 
Rent krasst så är väl så med stor sannolikt något som din webbläsare gör/tolkar annorlunda.

Christer är ledig denna vecka så vi får avakta hans kommentar i ämnet tills han är tillbaka.

Utsidan skall utan problem fungera med IE6/7, Firefox 2/3 eller Safari på PC o Mac OS.
Vårt mål är att sajten skall fungera så bra som möjligt oavsett webbläsare, men vissa kombinationer är inte värt "priset". Insatsen för att felsöka och åtgärda problemet blir för hög helt enkelt.
Iceweasel är Firefox, Debian har bara döpt om den för att de ska kunna skicka ut egna säkerhetsfixar när det behövs (Mozilla Corporation vill godkänna alla ändringar i förväg för att produkten ska få kallas Firefox). Men det verkar konstigt om det fungerar med Firefox på Windows och Mac men inte Linux.
 

talthoff

Forumvärd
28% av Utsidans besökare kör Firefox, någon mer hade troligen hört av sig om alla knappar var borta.

Jag ser knapparna ...

-Thomas
 
Testade att uppgradera till Iceweasel (Firefox) 3, samma resultat. Testade också Konqueror, där knapparna syns men som vanliga ljusgrå knappar utan den rödvita tonade bakgrunden som de ska ha, och Epiphany, där bakgrunden syns. Dessutom verkar det som att knapparna finns i Iceweasel också, om jag klickar lite slumpmässigt där de borde vara så träffar jag dem ibland. Antagligen så har de av någon anledning fått vit bakgrund vilket gör att den vita texten inte syns.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.