Funderar på å börja

Har testat på fallskärm men uthoppet passade inte mig, kunde inte komma överens med tanken vaför jag skulle hoppa ut ur fungerande flygplan, men hänga under skärmen var helt underbart, så jag undra om det är stor skillnad på skärmflygning och hänga under en fallskärm.
 
Ja, det är stor skillnad. Flygskärmen har mycket bättre glidtal så tiden i luften blir längre, men en annan stor skilnad är selen.
Vi skärmflygare sitter skönt tilbakalutade i en justerbar (ryggstöd, svankstöd och lårstöd) sele som är konstuerad för att var bekväm under timslånga flyg.

Surfa i på http://www.skarmflyg.org/ och klicka på "så funkar det" så får du lite mer info om sporten.

Om du kollar på vår länksida så hittar du säkert en klubb nära dig(klubbarna på länksidan är sorterade från norr till söder).
 
Tack för svaret, det svarade på en hel del av mina frågor. Man får väll skippa utlandssemester och börja flyga istället.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Johanna81 Vill jättegärna pröva på skärmflygning Skärmflygning 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...