Tsa

Har precis kommit hem efter en cykelrunda i USA. Den tredje resan på några år. En sak jag lärde mig nu var hur TSA (Transportation security administration) hanterar cykellådor.

Första resan till Miami Lådan var öppnad av TSA. Randomly tänkte jag.
Andr resan till Chicago, lådan återigen öppnad av TSA, skumt tänkte jag, nu börjar det likna ett mönster.
Tredje resan till Nashville, återigen öppnad av TSA. Verkligen skumt, tror de jag smugglar knark i ramen, eller vad.

När jag såg en TSA tjänsteman på flygplatsen i Dallas på väg hem nu, passade jag på att fråga varför mina cykellådor alltid var granskade av TSA.

Svaret var verkligen en lättnad. Eftersom deras röntgenmaskiner inte klarar av lådor av den storleken, 120 cm bred, så måste de alltid öppna och kolla dessa stora lådor. Nu pratar jag om de wellpapplådor man får av sin cykelhandlare.

Så lärdomen är att lägg inte alltför mycket tid på att tejpa lådan för TSA kommer ändå att öppna den.
 
Hmm, i somras när jag flög till och från USA (Arlanda till New York, från San Francisco) med cykeln i kartong var den helt orörd. Ingen hade öppnat varken till eller ifrån. Så i mitt fall kanske de kunde röntga eller så hade jag tur...
 
120cm är ju ändå en del, kanske var din kartong mindre, mina emballage har nog varigt smalare än så.

Däremot höll vi på att missa planet hem från vid något tillfälle då en av cyklarn fastnade (vi var tvungna att följa med till röntgenmaskinen). Den var nog smalare än 120 har dock glömt ifrån vilken flygplats/land det var. Tror det var Varna i Bulgarien eller i Barcelona.

Jag har bara haft överdrag av pressning med avtagna trampor och styre (tar mindre plats att surra på ramen än att vrida)

Usa har det än så länge inte blivit något av

/G
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...