Nomadliv

Allt från ryggsäckar till flygplan i forumbeskrivningen... så det passar nog. För den som vill veta mer om att bo, permanent eller periodvis, i egenfixad spartansk husbil finns t ex fb-gruppen Vanlife Sverige där folk delar med sig frikostigt av både byggtips och upplevelser.
Jag och sambon har byggt en som bjudit på både höjdare och förtvivlan, lång historia. Används både sommar och vinter som utgångspunkt för klättring, kajakturer och skidåkning bland annat.
 
Brorsan använder sin skåpbil för camping emellanåt. Det blir ju extremt spartanskt, han har byggt en hylla som fungerar som förvaring av utrustning dagtid och våningssäng nattetid. I veckorna är det hans företagsbil. Blir lite rått att sova i på vintern, men funkar. Jag, brorsan och hans fru drog till fjällen för två år sedan och gick toppturer från bilen, kul och smidigt koncept.
 
Jag och lillebror europasemestrade 7 veckor med en Caravelle Coach -89. Vi drog ut mittensätet och pallade upp två garderobsdörrar som vi snott från farsans garage. Blåste upp luftmadrasser. Vips, husbilen var färdig :)

Those were the days...

//A
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.