Notiser

Träffar Träffas i "verkliga livet"

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-05-27, 19:38
Livsglädje Livsglädje är inte uppkopplad

Hoppas fler tillfällen dyker upp!!

Hej på er!

Vill bara säga att detta vore så oerhört roligt att få följa med på! Men just detta datumet är jag bortrest!! Så jag hoppas på att det kan vara så att fler liknande aktiviteter dyker upp framöver :-) Och så får ni har en jätte trevlig tur!!

/Veronica
Svara med citat
Gammal 2014-05-29, 17:58
maarina maarina är inte uppkopplad

glad Jag vill med också!

Hej! Vilket trevligt initiativ detta låter som! Är det start i Kyrkhult och mål i Mörrum eller vad har ni bestämt? Jag sover nog också i vindskydd, men jag har inget stormkök. Finns de någon man kan dela med kanske? Bor i Malmö men har föräldrar som bor runt Kyrkhult så det hade passat toppen! Ser fram emot detta!
Svara med citat
Gammal 2014-05-29, 22:50
Tobbe C Tobbe C är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av moa_k40 Visa inlägg
Hej!
Jag skulle gärna vilja följa med! Jag har ett två mannatält men jag undrar om det finns plats i någons bil som går från skåne? Jag bor mellan Landskrona och Helsingborg men skulle kunna ta mig till en plats för att bli upphämtad, tex lund.
Vet inte om det är någon som ska ta bil nerifrån Skåne. Annars går det att ta tåg från Helsingborg (även från Lund men det verkar vara ersättningsbuss en sträcka just den dagen så det är nog mindre kul...). Själv bor jag uppe i nordöstra hörnet av Skåne så jag kan inte erbjuda skjuts från övriga Skåne.
Citat:
Ursprungligen postat av maarina Visa inlägg
Hej! Vilket trevligt initiativ detta låter som! Är det start i Kyrkhult och mål i Mörrum eller vad har ni bestämt? Jag sover nog också i vindskydd, men jag har inget stormkök. Finns de någon man kan dela med kanske? Bor i Malmö men har föräldrar som bor runt Kyrkhult så det hade passat toppen! Ser fram emot detta!
Ja, start i Kyrkhult och mål i Mörrum är väl tanken. Jag har två grytor till mitt stormkök men behöver bara använda den ena så du kan låna den andra.

Nu när vi börjar att bli några stycken så skadar det inte om någon mer kan/vill komma med bil så att vi enkelt kan lösa skjutsandet mellan Mörrum och Kyrkhult på lördagen (och på söndagen för oss som ska hämta parkerad bil i Kyrkhult och/eller ska vidare mot nordväst.). De som vill bli skjutsade kan ju vara hyggliga och räkna med att ge ett litet bensinbidrag...

Jag föreslår att vi gör en sammanställning av antal bilplatser och antal behövande av bilplats i nästa vecka.

Kul att det är fler som vill vara med! Ha det gott alla! /Tobbe
Svara med citat
Gammal 2014-05-30, 12:27
LonelyWolf LonelyWolf är inte uppkopplad

cool

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe C Visa inlägg
Nu när vi börjar att bli några stycken så skadar det inte om någon mer kan/vill komma med bil så att vi enkelt kan lösa skjutsandet mellan Mörrum och Kyrkhult på lördagen (och på söndagen för oss som ska hämta parkerad bil i Kyrkhult och/eller ska vidare mot nordväst.). De som vill bli skjutsade kan ju vara hyggliga och räkna med att ge ett litet bensinbidrag...

Jag föreslår att vi gör en sammanställning av antal bilplatser och antal behövande av bilplats i nästa vecka.

Kul att det är fler som vill vara med! Ha det gott alla! /Tobbe

OBS OBS OBS OBS OBS OBS OBS OBS !
Fredag till lördag är planen ännu!!!
KranVatten vid övernattningen verkar av någon konstig anledning inte finnas kvar.
Dock går mörrumsåns vatten bredvid som jag inte har några problem att använda till matlagningen.
Det finns dock kvar andra längs med leden och det brukar även inte vara några problem att fråga vid hus/gård. tips är att kunna hålla 2-3 liter vatten till att dricka och laga mat med.
som Tobbe påpekar så är det bra och meddela om man kommer med tåg lr bil.
även bra och meddela mig på mail att det är 100% säkert att man joinar oss
Ett förslag är att ni försöker komma med 2 bilar från skåne gänget så ni kan lämna en bil i mörrum och ta den andra till kyrkhult.
Det är nog oxå bra om man har 30-60 minuter till godo i mörrum när man kommer med tåg (även med bil från skåne) då det kan förekomma förseningar och trängsel Pga sweden rock festival i norje. kommer man tidigt så är ett tips att man går österut på vägen vid stationen ca 100 meter . då kommer man till mörrumsån där det finns gräsytor och bänkar som man kan chilla på

http://kartor.eniro.se/?q=m%C3%B6rrum
http://kartor.eniro.se/?q=kyrkhult

Ni som kommit till ska vara välkomna
mvh Patrick
ps. Läs gärna igenom hela tråden
Svara med citat
Gammal 2014-05-30, 12:35

Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf Visa inlägg
OBS OBS OBS OBS OBS OBS OBS OBS !
Fredag till lördag är planen ännu!!!
...
Givetvis, jag var ganska trött igår kväll. Ber om ursäkt för det!
Svara med citat
Gammal 2014-05-30, 14:18

cool karta

Här kan man skriva ut en karta på första dagens vandring .
det är en del på karta etapp 3 blekinge leden 22,5km.
obs inte den första där det står skåne-blekingeleden

http://www.karlshamn.se/PageFi ... ngeleden.pdf
Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 17:14

idé 10 bra och ha :)

moteld Mygg/ fästing .mygghatt om man vet med sig att de små rackarna älskar just dig.

första förband (fötterna oxå)

Karta/kompass . märk gärna ut närmsta glass ställe :P

öronproppar om man är känslig ,lägerplatsen ligger precis vid den brusande mörrumsån. se bild i tråd.
funka även bra ifall vandrings kompisen pratar sönder dig

tändare/eldstål

Mediciner. tex dag 2 kan det va bra med värktabletter............ :/

solskydd/hatt

Laddat batteri mobil/kamera

Godis :P

Glatt humör
Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 20:04
Malin86 Malin86 är inte uppkopplad

Finns någon tältplats över om knotten blir för ettriga i vindskyddet?
Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 20:45
maarina maarina är inte uppkopplad

Jag trotsar knotten och sover i vindskyddet!! Ser fram emot en spännande helg, det ser ut som att vi har vädret med oss också!!
Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 22:25
kanis kanis är inte uppkopplad

Hej!

Jag har tänkt att följa med!

Jag bor helst i vindskyddet då jag inte har något tält. Är det någon som har en tältplats över till mig om vindskyddet är upptaget?
Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 22:59

Dags för en sammanställning...

Tycker att det är dags för en sammanställning för att ta reda på vilka behov som finns för skjutsar, tältplatser, stormkök, m.m. Har jag räknat rätt så har tio personer visat intresse att dyka upp, så här långt.

Tala om:
  • Med vilket färdmedel du tänker komma och från vilket håll (om du kommer till Mörrum eller om du hellre villl ta dig direkt till Kyrkhult på fredagen samt om du behöver skjuts på fredagen och/eller lördagen mellan Mörrum och Kyrkhult). Om du har bil, hur många passagerare kan få plats?
  • Om du tänker ta ett tält med dig och antal platser du har över i så fall eller om du är i behov av tältplats.
  • Om du tänker ta med dig stormkök, etc eller om du är i behov av att låna köksutrustning.
Svara med citat
Gammal 2014-06-03, 23:15

Jag börjar:
  • Jag kommer med bil från Nordväst (Lönsboda) har närmast till Kyrkhult men kör till Mörrum och ställer bilen om det går att få skjuts därifrån (för att vi ska ha en bil att ta oss tillbaka till Kyrkhult med på lördagen). I min bil går det att klämma in fyra passagerare + chaufför men då lär man behöva ha packning i knät i baksätet (Men det blir ju i så fall bara en kort stund mellan Mörrum och Kyrkhult).
  • Jag tänker ta med mig mitt Veloce som det går att klämma in en (kort) person till i. Jag kan vid behov också ta med mig ett Hillberg Staika (2p, 4kg) om det är någon som erbjuder sig att kånka på det (Jag är dock givetvis mutbar så om någon har något gott att bjuda på (eller frågar riktigt snällt) så kan jag nog bära på det tunga tältet om någon annan tar det lätta...).
  • Jag har ett trangia-stormkök (större modellen) med en extra gryta att låna ut.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:43.

Logga in