Gammaldags t-shirts sökes

Ja, inga problem alls. Klara och tydliga email. Minns inte exakt hur lång tid det tog. Det var ett tag sedan men jag har glömt att uppdatera tråden. Det var inte många dagar, men gissar en 5 arbetsdagar. Normalt för England. Har handlat rätt mycket andra grejer därifrån. Jag ser på mailen att jag beställde efter 19 en kväll och 10:46 nästa dag fick jag mailet om att ordern skickats.

Sajten är ju förtroendeingivande också. Både fysisk adress, telefon och fax. FAQen är också bra.
http://www.pag-leisurewear.co.uk/forms/contact-us
 
Men vad dum jag är. Det var ju SMS-avisering. Fick messet på förmiddagen 22/3, vilket var en onsdag, och beställde alltså på kvällen onsdagen innan. Så exakt en vecka, eller 6 dagar från det skickades, helgen inräknad.
 
Kan ju säga också att jag valde Gildans för någon här sa att de var bättre än Hanes t.ex. Har inte provat märket själv förut. Valde just denna modell p.g.a. de som stod om den. Original, box cut, vävningen som är slitstark och att den blir bättre (mjukare) med tiden - allt det tilltalade mig.

Verkar väldigt välgjord. Det är dubbla sömmar i axlarna t.ex. och även de andra sömmarna verkar välgjorda.Ringningen i halsen är lagom på alla sätt. Hatar de där som liksom lämnar lite av axlarna bara. Har tvättat några kanske 4-5 gånger nu och de håller formen perfekt.

Storleken jag valde (min vanliga) sitter OK, men kändes aningen liten iom jag vill ha löst hängande - men lo and behold, den liksom töjer sig efter att ha suttit på kroppen en stund och blir precis som jag vill ha den. Vid tvätt återgår den till sin ursprungliga storlek. Så om jag är nån måttstock och du beställer samma modell, ta din vanliga storlek.
 
De skriver om olika "modeller" av T-shirts här. Mycket upplysnade.
https://blog.pag-leisurewear.co.uk/2017/03/13/gildan-mens-t-shirt-sizing/

Man kan ju anta att de flesta t-shirt som säljs här i Sverige är European Fit. Det förklarar väl den tarmlika formen de har nuförtiden och den där äckliga tajta jumperkänslan.

Den modell av Gildans jag valde är alltså Original Fit, vilket gör den ledig, precis som jag vill ha det.

Det är bara 4 av Gildanströjorna PAG säljer som är Original Fit, men det står: "USA products are available as special order from PAG". Så vill man ha en annan modell går det alltså att få den också i ledigt utförande.

Jag börjar gilla de här PAG-människorna skarpt! Skit samma med den dyra frakten bara jag får det jag vill ha. Och det blir ju inte dyrt totalt sett ivf.
 
Är de där t-shirtarna sydda med söm överst på axeln,
eller har dom (ryggsäcksvänligare) oksytt axelparti? (dvs utan söm uppe på axeln)
/Odd
 
Tyvärr, en sån där förstärkt dubbelsöm t.o.m. Platt. Tror inte den kommer att irritera mig med rygga, men sånt är olika och jag bär sällan tungt.

Om jag inte minns fel står sånt specat. Du kanske kan hitta nån modell som inte har det.
 

Bilagor

  • gildans_axelsom.jpg
    gildans_axelsom.jpg
    50.4 KB · Visningar: 478
Shit! De hade en tävling förra månaden. Man skulle bara svara på ett blogginlägg så deltog man i en utlottning av Gildans för £500. Var bara 126 svar, så chanserna var ganska goda. Men jag vann så klart inte ändå. Hade tänkt starta en liten t-shirt-förmedling här om jag vunnit. Det hade blivit nästan 320 tishor nämligen. ;)
 
Lite t-shirt info. Det finns enorma lager av t-shirt i Sverige. Dels oförtullat i frihamnslager dels i grossistlager. Men dessa stora mängder är avsedd för reklamtryck eller annan typ av tryck. Antagligen enormt mycket större mängder än vad som finns att köpa hos detaljhandeln. Mängder av olika kulörer, ett flertal olika modellserier, olika kvalitéer, olika stickningar, efterbehandlingar, gramvikter etc. Gro som skrivit ovan här kan det här som utbildad inom textil.

Att behöva köpa från utlandet ter sig som att gå över ån efter vatten. Gör som Seobserver skrev gå in till en stor textiltryckare på orten, tryckare inte endast profil reklamsäljande kontorsföretag. Kolla vad de har i sitt showroom och beställ ett gäng på en gång. I dessa företag är en normal order runt hundra till tusen tröjor eller mycket mer. Fast det är kanske fullt möjligt att beställa från tio stycken, fråga. Bra priser och urval borde det vara. Det är väl just att de är inga vanliga klädesbutiker men skulle tro att branschens klädesförsäljning kan mäta sig med detaljhandeln tack vare deras stora volymer man säljer. Därför känner oftast inte folk till möjlighet att köpa från den här branchen och antagligen är man inte intresserad av allt för mycket spring heller. Men där finns allt från klassiska fabrikat till nyare.
 
Jag hade barhäng med tröjtryckare en gång.

Det går att köpa högkvalitets tshirts från dom , företag köper ibland dom gamla kvalitena och inte dagens dasspappertjoclek.
Finns även olika material som semisyntet - dom luktar inte som syntet men har förbättrad torkförmåga.
 
Haha nä.

Däremot har jag för mig att vi diskuterade varför syntet luktar.
Det finns bakterier som inte tål/kan leva i ren syntet utan bara bomull.
Dessa nyttiga bakterier är dom som ser till att bomullskläder
och semisyntet hålls luktfria mycket längre - dom äter upp skiten!

Semisyntetet är nästan lika bra som ren bomull.

Det var länge sen kommer inte ihåg men det handla om funktionen där med baciller
 
Jag har köpt ett antal T-shirtar i interlock från ”billiga arbetskläder”
Kostade 125.

Köpte en billig från clique för referens, ej interlockstickad
Den var märkbart tunnare i tyget än de dyrare som var interlock

Om jag förstått Gro rätt ska interlock ge ett lite tjockare och hållbarare tyg än singel Jersey? Man känner ju att de T-shirtar som är gjorda med interlock har tjockare tyg. Fast kvalite kan förstås variera av andra orsaker också.
 

Bilagor

  • 6AE85E7D-2433-4832-A644-167194BC3C18.jpg
    6AE85E7D-2433-4832-A644-167194BC3C18.jpg
    35.7 KB · Visningar: 319
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
grodanbolle Kvalitets T-shirts? Kläder 9
DoktorGlas Klassisk täckjacka för vardagsbruk sökes Kläder 13
holetaker Fritids/vandringsbyxa sökes Kläder 14
trod Skräddare Sthlm för ventile sökes Kläder 19
storskogen Sökes: Underställ (baslager) med hel dragkedja Kläder 2
Glännman Haglöfs Roc Icon mid - erfarenheter sökes Kläder 3
storskogen Sökes: Duntröja m huva Kläder 9
DoktorGlas Erfarenhet av Luddan Grizzly sökes Kläder 0
salvion Bra BUFF sökes Kläder 17
Viktorious Tips sökes på stretchiga friluftsbyxor (dam) Kläder 3
Bhappy Softshell-jeans sökes. Kläder 14
Pippilotta08 Tips på varma stövlar sökes Kläder 18
Bölet Ny prisvärd dunjacka, tips sökes Kläder 30
Smogz Softshelljacka, ej vattentät med bra huva sökes Kläder 18
markusbacka Hållbara skor sökes! Kläder 27
markusbacka Vandringsbyxor till tjej med LÅNGA ben sökes! Kläder 6
Bene Gamla hederliga Lundhags sökes! Kläder 5
Rookien Civil rock som är både tålig och snygg sökes Kläder 25
Even Steven Vita snödamasker sökes Kläder 3
Martin_Be M90 byxor sökes! Kläder 5
Ebbe.swe Fjällräven kass? Upplysning sökes. Kläder 53
swift33 Skaljacka med BRA kvalitet sökes med ljus och lykta Kläder 13
su94of gummistövlar sökes Kläder 0
Krux Hjälp!! Väst sökes.... Kläder 7
lakers Hjälp sökes av The North Face bärare! Kläder 4
ades Åsikter om Haglöfs Solid Jacket sökes... Kläder 8
Rikard Fredriksson Skovårdsprodukter till Meindl Performance sökes! Kläder 3
perwickström Enkelt regnställ sökes Kläder 5
capman Tips på bra Snödamasker sökes! Kläder 1
somule Varma innerhandskar sökes! Kläder 0
mattan vävar sökes Kläder 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.