Nya friluftskartan Pro V2

Tveksam

Har ännu inte hunnit testa den i GPS:en. Har kollat på den i MapSource och BaseCamp. En första reaktion är att rondeller som är byggda för 2- 3 år sedan inte finns med. Ännu värre är att 10 år gamla rondeller inte finns med ( Är ingen vägkarta men ändå) . Rondellerna finns med i Friluftskartan Prime. Finns vissa förbättringar efter vandringsleder etc. Typ utsiktstorn mm. Som jag tidigare nämnde så har jag inte hunnit testa den i GPS:en., men är tveksam om det det är värt att köpa den om man redan har Fri Pro
 
Har testat

Tja har tidigare erfarenhet av friluftskartan 1.0 och magellans friluftskarta samt fjällkarta så jag hr en del att jämföra med.
Vad tycker jag då - jo jag gillar vad jag ser! mycket lättläst på min dakota 20.
Mycket bra med olika areatyper och olika färger.
Vad jag saknar från magellans kartor är att husen på den kartan stämmer till form och storlek
Annars är jag mycket nöjd.
Om man sen jämför tillämpningsprogrammen så är BaseCamp helt kasst jämfört med Magellans mapsend som är suveränt!!
En funktion jag gillar är att jag får upp friluftskartan direkt i traning center för mitt tränings gps!
Så kort väl värd att köpa är mitt omdömme!
Ett extra plus är att man kan ha den i fler gps:er genom del installation på en gps och ett extra micro SD!
Är prime lika bra kommer det att bli den i jaktgps:en!!
 
Tja har tidigare erfarenhet av friluftskartan 1.0 och magellans friluftskarta samt fjällkarta så jag hr en del att jämföra med.
Vad tycker jag då - jo jag gillar vad jag ser! mycket lättläst på min dakota 20.
Mycket bra med olika areatyper och olika färger.
Vad jag saknar från magellans kartor är att husen på den kartan stämmer till form och storlek
Annars är jag mycket nöjd.
Om man sen jämför tillämpningsprogrammen så är BaseCamp helt kasst jämfört med Magellans mapsend som är suveränt!!
En funktion jag gillar är att jag får upp friluftskartan direkt i traning center för mitt tränings gps!
Så kort väl värd att köpa är mitt omdömme!
Ett extra plus är att man kan ha den i fler gps:er genom del installation på en gps och ett extra micro SD!
Är prime lika bra kommer det att bli den i jaktgps:en!!

(förlåt men jag talar lite svenska)
For you and all people with Dakota or Oregon, I suggest to try raster Custom Maps made by your self.
Very easy now thanks to free tool like Mobil Atlas creator
http://mobac.dnsalias.org
Just few clicks to create a kmz file from free maps like Google Earth, Eniro, Statkart topo,...
After, you only need to copy kmz file into uSD card of your GPS and will see raster pictures
like these
test02.jpg

oregon_raster_ge.jpg
 
Custom maps

It´s great but requires som skill in making the map suitable and to get it well aligned but i´w made two maps so far and is amazed by this function!
 
Endast till en dator

Har köpt v2 och installerat den på min laptop, när jag sedan skulle installera den på en annan pc som jag har får man svaret "produktnyckeln förbrukad". det innebär att om laptopen kraschar så är det kört. Jag hade tänkt köpa ytterligare en del av v2 men med denna konstruktion får det vara, det kanske går att få tag på den på annat sätt.
Vem har hittat på en så idiotisk konstruktion?
 
Kompilera om kartan.

Och nu till den viktigaste frågan, kan man öppna en v2 img-fil med GPSMapEdit 1.0.32 (datorklockan inställd på 2005)?
 
Du skall inte skriva in produktnyckeln från skivan utan gå in på "mitt garmin" och hämta den därifrån.
Då blir det inga sådana problem!
Har precis köpt och fått hem FriPro V2. I det medföljande licensvillkoret står det att man inte får ha kartan installerad på mer än en dator. Verkar dock inte som att det finns några tekniska begränsningar som hindrar att man installerar med samma 25-siffriga nyckel på flera datorer.
 
Och nu till den viktigaste frågan, kan man öppna en v2 img-fil med GPSMapEdit 1.0.32 (datorklockan inställd på 2005)?
Beror på vad du menar med "v2 img-fil". Kartdata är numera inte i img-format utan något annat nytt format. Vid export till GPS verkar det dock bli img-format som innan. Det finns även verktyg för att göra om kartdata till img-format för att kunna ladda Fri Pro V2 i gamla Mapsource. Det verkar dock inte helt stabilt, för mig kraschar MapSource 6.13.7 med Fri Pro V2 omgjort till img.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
davst Friluftskartan Pro går ej längre att låsa upp Navigering 11
niking Friluftskartan pro V4 Navigering 50
tekman Garmin Friluftskartan Pro V3? Navigering 32
mj4x4 Friluftskartan Pro V2 i en Garmin GPSMAP 421/521 Navigering 0
Muminmamman64 Garmin Oregon 300 och Friluftskartan Pro Navigering 3
Joakim.e Friluftskartan Pro Navigering 2
Häika friluftskartan pro till fler datorer? Navigering 5
375hh Vad är skillnaden i Friluftskartan Pro V2 Navigering 1
altis Friluftskartan pro Navigering 1
Joakim.e Friluftskartan pro - fel färger Navigering 3
Etux MapSource förvanskar Friluftskartan Pro Navigering 4
jumbo Friluftskartan Pro Navigering 4
nkj mapedit problem i friluftskartan pro Navigering 6
Mineral Explorer Konstig kartskarv i Friluftskartan Pro Navigering 3
Peaches74 Garmin Colorado friluftskartan Pro Navigering 8
forslund friluftskartan pro idag Navigering 14
MorganN Friluftskartan Pro - tom skiva Navigering 2
holsson Friluftskartan Pro igen Navigering 8
Otto Støver Problem med Friluftskartan Pro Navigering 22
Brune Mapedit kan inte längre öppna Friluftskartan Pro Navigering 8
HMR Friluftskartan Pro för Offroad MC Navigering 0
kullahagen Nybörjarfråga: Vad skiljer Friliftskartan från Friluftskartan Pro? Navigering 8
Teknikarv Hur uppdaterad är Friluftskartan Pro? Navigering 11
RedBreather Friluftskartan Pro Götaland... Navigering 1
trofast Friluftskartan pro till Magellan RoadMate 2200T Navigering 2
RedBreather Friluftskartan PRO & IMG2GPS Navigering 1
nikk Topo Sweden plus Vs Friluftskartan Pro Navigering 26
Friluftskartan Pro när det gäller fjällen Navigering 3
matseri Friluftskartan Pro Navigering 0
juhkka Ortnamn försvann efter friluftskartan pro Navigering 6
Seagull offshore Friluftskartan pro och bluechart Navigering 2
3775 Friluftskartan eller Friluftskartan Pro? Navigering 2
Jakan Nüvi 360 och Friluftskartan Pro Navigering 8
olhe City Navigator kombinerad med Friluftskartan Pro Navigering 5
carl_ Någon som vill dela på Friluftskartan Pro? Navigering 11
Seagull offshore Galna kartfärger friluftskartan pro Navigering 1
olhe Färger på öppen mark i Friluftskartan Pro Navigering 43
Brune Utvärdering av Friluftskartan Pro Navigering 53
troell Friluftskartan Pro släppt! Navigering 11
thureb Friluftskartan Pro försenad? Navigering 18
Mezzner Friluftskartan Pro? Navigering 2
Bjagel Friluftskartan v5 Navigering 18
Tundraman Friluftskartan ny gps Navigering 6
C.Frank Friluftskartan V.3 & Basecamp Navigering 8
ÄventyrsUffe Nya friluftskartan prime v2 i gammal astro? Navigering 6
fowwe Dålig visning av Friluftskartan Prime? Navigering 6
tekman Ändra i Friluftskartan Prime Navigering 4
frarol Garmin 60CSx och friluftskartan på minneskort Navigering 3
AndersSupertramp Fjällkartan, friluftskartan till Android Navigering 39
jasy Vem blir först att prova Friluftskartan Prime? Navigering 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.