Det är aldrig för sent...

Det är aldrig för sent att börja med något nytt – och vad är med uppmuntrande än att höra om hur andra tagit nya steg i sin tillvaro! Jag tycker det skulle vara roligt om ni delar med er av vad ni börjat med, oavsett ålder!

Jag har själv gjort något idag för första gången: paddlat kajak.
Kanot har jag paddlat en hel del, men aldrig kajak och jag har haft en föreställning att det är så svårt, så jag har inte riktigt vågat. Men idag provade jag i alla fall för första gången, och det var bland det roligaste jag har gjort på länge!
Det ska absolut bli fler gånger! Glida fram tyst på vattnet och njuta av lugnet samtidigt som man får lite träning!

Ja, fast sedan kom ovädret och då var det lagom roligt... Jag hann upp på land precis när första blixten slog ner i vattnet och hann in i utedasset på stranden precis när regnet övergick till skyfall! Det slog öronbedövande mot plåttaket, men det var inte det värsta utan det var att dottern var kvar ute på sjön! Regnet slog i så att sjövattnet slogs upp minst en halvmeter och det blåste ganska hårt! Blixten slog ner flera gånger - och jag höll på att avlida av oro!

Precis när regnet började lugna ner sig kom hon paddlande längs vassen, klev i land och bara skrattade! "Lite regn härdar, tänkte jag när det började, men vafan var det här för väder???" utbrast hon.
Hon hade hållit sig längs vassen och paddlat på så saktelig, och sa att det inte fanns nåt annat att göra än att skratta åt eländet.
Vi bar upp kajakerna och då slutade det regna och när vi hade fått upp dem på taket och var klara att köra hem sken solen igen! Fast då frös vi så mycket så vi satte på all värme i bilen och körde raka vägen hem till duschen!

Det hindrar dock inte mig från att vilja ut i morgon igen! Skyn kan ju inte falla varje dag!

SÅ... vad har ni andra börjat med för nytt som ni kan berätta om?
 
Jag har som present, fått en grundkurs i kajakpaddling.
Har aldrig tidigare suttit i en kajak.
På söndag blir det en heldag på vattnet (kanske även en del i vattnet :) ).
Jag ser verkligen fram mot söndagen.

/ Bertil
 
Inga fysiska aktiviteter, men.. Jag har börjat teckna, något som jag alltid förutsatt att jag är dålig på - delvis p g a en del mindre bra bildlärare i skolan. Men jag är uppenbarligen inte värdelös har jag märkt. Det är väldigt givande, så jag tycker att man borde pröva helt förutsättningslöst även om man - som 95% av alla - tycker sig vara kass på det.

Sen har jag lärt mig lösa Rubiks kub också :)
 
Lång lista

Känner lite att desto äldre man ju mer hittar man att göra. Är precis fyllda 30, vilket inte klassas som jättegammalt, men kan ibland komma på mig själv med att tänka att "hur ska jag hinna med allt jag ännu inte provat?". Har relativt nyligen börjat klättra lite seriösare vilket är något jag velat sedan tonåren. Lite smått börjat cykla mer och mer landsväg efter år av MTB. Skoj, riktigt skoj. KebneKajsas paddeltur är något att ta efter och helgens kanadensar-paddling ökade bara på suget att komma ut på vattnet mer (måste nog tjata på broder om att paddla kajak ett par dagar vid bra tillfälle:)).

Springa på fjället, grottkrypning, MTB i fjällen, dykning, långfärdsskridsko, fler vinterturer etc. Listan kan göras lång över vad som "skall hinnas med".

Angenäma problem men det finns alldeles för mycket att göra och se :).
 
Min fru o jag tänkte börja snorkla.
Kolla på fiskarna under vattnet, simma o njuta.
Det är något nytt för oss.
Jag har bara tidigare dykt med cyklop o matat små mörtar, kräftor med grillkorvsbitar, kul, var det men bara cirka en meter under vattnet.
Då vi alltid är vid vackra sjöar o badar så tänkte vi, vad finns under vattnet vid stranden?
Så fort jag kommer in till staden ska vi gå o titta på snorklingsutrustning.
Frugan vill ta dykarcert, men jag är lite tveksam, är lite rädd för vatten.
Men va fanken jag kanske tar ett jag med !
Ska bli spännande iallafall att börja snorkla, och jag tror det är bra för kroppen ochså.
Kul Kajsa det där med kajakpaddling, skulle va kul o prova !
peter skuggan
 
Jag har just börjat vattensporta igen efter ett längre uppehåll. Dykning efter mer än 16 års ofrivilligt avslut sen en häst gjorde avstamp med en hov i mitt ansikte med tryckutjämningsproblem som följd, och paddling som jag inte gjort på över 35 år.

Jag har just hämtat min nya kajak, en finsk skärgårdskajak, så nu ska jag ut i spöregnet och först tvätta av den alla alger som följde med på köpet och sen drar jag ut och paddlar.

Få se om det blir "slå-runt-show".

Skit samma för jag tar torrdräkten på så i värsta fall får jag väl simma tillbaks.



*vadå "växa upp", nää aldrig*
 
Aldrig försent att växa upp

Så jag väntar ett tag till...
Men nya aktiviteter,kanske nygamla.
Planera att hjälpa till och bygga oss ett krypin i fjällen.
Köra draghund började jag om med i vintras efter många år.
Känner mej lite tråkig;varken praktisk eller konstnärligt lagd.
Härlig beskrivning av Kajsas paddeltur!Den hade det mesta!
 
Har du trist... testa slackline!

Grymt kul, så shoppade ett idag. Så en liten justering av tidigare inlägg från "Det är aldrig för sent att växa upp" till "Det är aldrig för sent att bli yngre heller..."

=)

Lek!!!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.