• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Brudar i fjällen!!

Oj...

Själv så skulle jag ju föredra en flock flickor än en björn, då man solovandrar.

Fast vi är ju dock alla olika.

/Josef
 
Re: Re: Freddan

Var det med eller utan syrgas som du besteg Danmarks högsta topp? [/QUOTE]


Ursäkta sent svar men har inte varit in här på länge.
Klart det var MED syrgas, Mt.Everest tog jag utan däremot.
 
Danmarks högsta topp!

Jag vill bara påpeka att Danmarks högsta topp inte är Himmelsbjerget. Den högsta toppen heter "Yding Skovhöj", som jag förövrigt har "orbitat" med bil. Danskorna är för övrigt mycket talrikare i danska berg än vad svenskorna är i svenska berg.
 
Bäste Freddan,

Sök på Mount Composti och du ska finna...:). MC kan dessutom bestigas utan dyrbar syrgasutrustning om man tränar duktigt innan.

..å tack för en kul tråd!
Ingrid
 
Nä Freddan, Himmelsbjerget är inte danmarks högsta, men du måste väl hålla med om att namnet förpliktigar mer än Ydving Skovdvjhøvjøjæ.
 
bergsbestigning...

I Etiopien förra våren besteg vi näst högsta berget (4000?) med Toyota Landcrusier. Man ska inte underskatta en trevlig bilbestigning Men man hade ju gärna kunnat gå åtminstone sista hundra metrarna och inte parkera brevis toppröset som vi gjorde men men....

Hur som helst tycker jag uttrycket CBC (Climbed By Car) är underskattat bland seriösaklättrare.

/Andreas
 
Nu har jag följt detta inlägg länge nog utan att skriva något. Jag går alltid in på detta inlägg när jag behöver muntras upp lite....garvar gott varje gång!!!!!!

Skall inte tillägga något bara: :)

Ha en go helg alla där ute

Hälsn

En blondin som ofta är ute i fjällen
 
Klart man vill se en bäverflock...

...oj sänkte jag nivån?


Tycker folk blir lite väl agresiva ibland här när nån råkar säga att dom vill träffa folk istället för bara lapa i sig en massa naturupplevelser. Klart man vill träffa tjejer. Naturen är trots allt aledningen till att man åker till ett ställe, men mina instinkter sätts faktiskt inte ur spel bara pga av det, men det är kanske bara jag?

Personligen tycker jag det är betydligt trevligare att ragga på fjället, än på krogen. Ute i naturen har det för det första de allra dummaste blondinerna (Brunneter what ever) utsorterade och sen är det rätt trevligt att man kan träffa nytt folk UTAN att det är en massa drinkar inblandade! Dessutom kan man ju se hur folk ser ut, utan att dom har gömt sig bakom en massa smink!

Stå på dej Freddan!

/ Lasse (Som i sommras var på en tur med överskott på brudar!)
 
Brudar i fjaellen - killar i tjejforumet

Jaha, nu fick jag mig aater en gaang et skratt, var visst naagra veckor sedan jag tittade innom denna Utsidan mest visiterade sida.....av killar, vel och marka....;-) Kanskje foerdi det aer paa tjejsidan Hehe.... vel, nu kastar jag ju visseligen sten i glashus, men det faar men vel goera ibland om man inte skadar andra aenn sig sjaelv.....

Tycker forresten diskutionen om syrgas och CBC har blivit bra, men kanske kan jag venda lite paa den. Jag undrar mig paa om naagon har foersoekt at anvenda til exempel helium i staellet foer syrgas. Det kunne ju varit veldigt roligt. Saerskilt om man dessutom gick i team och hadde radiokontakt med varandra via hoertelefonar. Dessutom kunne det kanske bli naagot lettare att gaa till topps, eftersom Helium aer den lettaste edelgasen. Kanskje naagot foer Titti Strandberg... kanske kommentarerna fraan Tanzania hadde
blivit lite lystigare.....
.... aeller Goeran Kropp, nesta gaang han bestiger Yding Skovhoej, CBC, daa MED kamera....

Ha en traevlig helg!

Lars

PS! Jag betvivlar inte Herr Kropp's bragder, kunne bara inte dy mig att henvisa till en annan diskution i detta forum.... ;-)
[Ändrat av shithead 2002-03-15 kl 19:01]
 
ensamma grabbar *S*

Fjällvandrarna kan skatta sig lyckliga jämfört med oss killar som sysslar med långfärdscykling. Jag har sett långfärdande tjejer utan manligt sällskap en enda gång och jag har ändå varit ute i sammanlagt ca 30 veckor. De tjejerna var från Tyskland och var väldigt trevliga. Så tjejerna får skärpa till sig på den fronten också :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Raskolnikov Blinda brudar i Øsd? Tjejforum 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...