Göteborg - var åker ni?

Hej!

Jag är helt grön på inlines och på jakt efter en bra sträcka att åka i Göteborg. Gärna så plan som möjligt, avvaktar med backarna ett tag till :p

Har ni några ideer var jag kan åka? Var åker ni själva?
 
Säröleden är rätt trevlig.

Sträckan går från Frölunda ner till Billdal sen får du rulla hem igen :)
Leden går brevid havet näst intill hela sträcken.
 
Inlines Gbg

Säröleden som sagt fin sträckning och möjligt åka på cykelbana mer eller mindre hela vägen till Särö Västerskog.....Hamnstråket (längs med Göta älv) är ju fin men lite kort samt emellanåt tämligen tätt med flanörer och cyklister. Vägen ut till Saltholmen också ok. På Hisingssidan finns också mkt fina cykelbanor, bl.a. cykelbana mesta vägen ut till Varholmen från Älvsborgsbron. Cykelbanan utmed delar av Lärjeån väl värd rulla på oxå.

En bit från stan har vi ju det supeba cykelbanorna med Ulricehamn som knutpunkt som går flera mil i riktning mot Borås, Falköping mfl. Där kan lätt en hel helg spenderas på hjul....

För övrigt är ett tips att ansluta till mailinglistan Västkustinlines (kolla under min profil) där det under åksäsongen är tämligen hygglig trafik med bl.a. turförslag.

Ses på tarmacen!:)
J
 
Tack för tipsen! Säröleden låter som ett bra förslag :)
Har även skrivit upp mig på mailinglistan.

Nu är det bara att vänta på att vinterslasket ska försvinna innan jag kan börja rulla! :)
 
Var bor du? Säröleden var en favorit när jag bodde i Högsbo.

En kul variant är att köra "två broar", dvs köra Älvsborgsbron => Lindhilmen => Götaälvbron och tillbaka, försök följa cykelbanor som går så nära vattnet som möjligt. Lite mer av turisttur men också mer kuperat med broarna.


/Andreas
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...