Enslig tältplats/vindskydd max 3-4 h med bil från Sthlm

Hej hej,

Är ny på detta och har inte hunnit hitta några 'egna' platser ännu, så undrar om ni här på utsidan har några fina tips att dela med er av?

Jag vill komma mig ut till en eller ett par vackra platser nu i slutet av september och tälta upp till en vecka. Är ute efter en plats dit folk normalt sett inte tar sig så här års. Skärgård eller fastland spelar ingen roll, men drömmen är ju att det är en så tyst plats som möjligt. Om det nu går i dessa trakter.

Det får dock inte vara standard på platsen med en galen mängd mygg, sve eller knott, då min erfarenhet är att det är svårt att njuta av det vackra och stillsamma när sve attackflyger in i ögonen på en...

Har inga problem med att vandra några timmar från där jag ställer bilen.

Vill bara vara ifred helt enkelt. Och kunna elda lite. Och sitta och vara tyst. Bada. Vara mer tyst. Och så vidare.

Skulle vara guld värt med lite input.
 
Stockholms skärgård är ju fantastisk den här årstiden, ja egentligen hela året med undantag för juni, juli augusti. Tex nordöstra utö.Ta båten till Grubyn och gå rakt över ön till stora sandvik eller däromkring!
 
Stockholms skärgård är ju fantastisk den här årstiden, ja egentligen hela året med undantag för juni, juli augusti. Tex nordöstra utö.Ta båten till Grubyn och gå rakt över ön till stora sandvik eller däromkring!


Ah, det låter helt klart intressant. Om inte nu så helt klart vid ett senare tillfälle. Stort tack, och jag ska hålla mig undan skjutövningarna. :)
 
Centrala och södra Östergötland är folktomt och vackert. Stora och små sjöar sätt dig med karta och planera https://kso.etjanster.lantmateriet.se/#

Var uppmärksam på brandrisk och de regler som gäller för vad du får elda i t ex naturreservat. SMHI har nämnt Östergötland som torrt och med brandrisk nyligen men ingen varning just nu.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
andyt Tältplats vid Haväng Vandringsleder 24
Askel Bilder från Stenshuvuds tältplats? Vandringsleder 4
starmac Tältplats runt Södertälje (Sörmlandsleden) Vandringsleder 11
Kogoyo Tältplats nära Ales Stenar? Vandringsleder 4
martin_uppsala Nybörjare söker tältplats nära vatten i Uppsalatrakten Vandringsleder 1
Jimson Övernattning i närheten av Norrköping? Vandringsleder 4
Sitiensis Tältplats vid Strängnäs/Selaön? Vandringsleder 0
SiKth Vacker tältplats vid sjö? Vandringsleder 20
flygare69 Trevlig tältplats vid Ringsjön sökes! Vandringsleder 0
Skipper_ Vandringshem (alt tältplats) mellan Simrishamn och Kivik Vandringsleder 2
Kasch Tips tältplats Valdemarsvik - Gamleby? Vandringsleder 1
UnderEnTarp Vindskydd när Lövhult utanför Nässjö? Vandringsleder 2
Linda G Hur är brosjöns vindskydd i Vinterskogens naturreservat? Vandringsleder 2
Vindskydd Vindskydd för övernattning med grillplats i Göteborg med omnejd Vandringsleder 2
filipjonsson Vindskydd bohusleden etapp 9 I Svartedalen? Vandringsleder 3
Kristina A Info om vindskydd med ved i Gbg? Vandringsleder 6
Naturfamiljen Vindskydd på Gotland? Vandringsleder 15
Christian1 Vindskydd Göteborgsområdet....bada? Vandringsleder 5
Came99 Idyllisk og lettilgængelig vindskydd nær sjö i Skåne? Vandringsleder 5
myrddraal sörmlandsleden vindskydd/raststuga Vandringsleder 6
Hemlin Bohusleden etapp 8-12. Vindskydd? Mataffär i Mjösund? Hur är etapp 12? Vandringsleder 2
malin.kristina Tips på vindskydd i värmland/örebro! Vandringsleder 11
janson Västernorrland (vindskydd/stugor) Vandringsleder 6
Zorn500 Samla status på vindskydd? Vandringsleder 2
Ullarulla Sandsjöbackaleden - vindskydd Vandringsleder 7
orjanraberg Status på vindskydd nära Göteborg Vandringsleder 17
zhenya_ren Vindskydd i Göteborg område Vandringsleder 3
stefanny Mittnordenleden: vatten och vindskydd Vandringsleder 2
Ullarulla Buss/Vindskydd, Bohusleden etapp 6, 7 o 8 Vandringsleder 0
jiemm Vindskydd längs skåneleden Vandringsleder 7
CyberJunkie Ved vid vindskydd på Bohusleden?? Vandringsleder 1
johste Vindskydd i närheten av GBG Vandringsleder 1
calorin Fasta vindskydd i Skåne Vandringsleder 4
Branten Fasta vindskydd kring Tyresta / Paradiset Vandringsleder 11
vinberg76 Vindskydd vildmarksleden (Gbg) Vandringsleder 21

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...