Tältning utanför Karlstad med lokaltrafik

Hej,
Jag ska till Karlstad två dagar i och med studier. Som student med lite pengar och för att få användning av min fina utrustning (som jag köpte när jag hade pengar) så vill jag övernatta i tältet mitt. Jag ska övernatta en natt och på morgonen ska jag in till campusområdet. Har ni några förslag på var jag kan ta mig enkelt från centrum eller från campusområdet ut till en enkel tältplats som inte stör?
 
Kul idé!

Karlstads universitetscampus ligger faktiskt i utkanten av staden med friluftsområden inom gångavstånd. Nu växte jag upp i andra änden av stan och är utflyttad så jag kan inte peka ut exakta förslag till tältplatser, men omedelbart norr om campus börjar Tyrskogen och om du går två kilometer söderut kommer du till Vänerns strand längs vilken det finns en vandringsled kallad Frödingleden med rastplatser, fågeltorn med mera.

Se karta här: https://karlstad.se/globalassets/filer/uppleva/friluftsliv/vandringsleder/frodingleden.pdf
Byggnadskomplexet i nö Kronoparken är universitetet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
serenade Friska Karlstad Värmland 3
Pombe Härliga turer kring Karlstad Värmland 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...