En natt ute i månaden...

Jag, min kompis och våra två hundar tillbringade natten vid en sjö.
 

Bilagor

  • received_331262304445478.jpg
    received_331262304445478.jpg
    15.3 KB · Visningar: 810
  • received_190820018824918.jpg
    received_190820018824918.jpg
    27.9 KB · Visningar: 817
  • IMG_20200214_225704_231.jpg
    IMG_20200214_225704_231.jpg
    53.9 KB · Visningar: 826
Skoj! Jag sov ute en natt i månaden juli 2018 till aug 2019.
Oftast i hängmatta. Tänkte jag skulle testa de kalla snöiga nätterna denna vintern men de har inte kommit ännu... Bara regn och åter regn i Blöteborg.
 
Jag har ju glömt lägga upp en bild från årets andra utenatt (februari) som blev av för ett par helger sen. Den här gången tyvärr utan barnen. Blev en cykeltur men övernattning i vindskydd.
 

Bilagor

  • 20200209_083938.jpg
    20200209_083938.jpg
    56.7 KB · Visningar: 687
Jag hakar på denna tråden nu! Men jag glömde kameran.
Var iaf uppe på Bredfjället och övernattade härom veckan. Det tog lite tid att få igång en fin eld men lyckades laga lite mat på elden tillslut. Jättevacker promenad längst med Skarsjön. Bra motion också =D
Bara jag och hunden, lugnast och skönast så!
Bäst var att de 3kg hundutrustning jag släpade med mig faktiskt fungerade, hunden sov hela natten utan att frysa. Äntligen!
 
Hopas att det är ok att hoppa på med "rullande år" 1 ute natt varje månad under 12 månader!

Självklart! Man väljer väl själv när man startar sitt år! Här blev det bara så att januari startade året eftersom barnen då skrev sin önskelista för året. Den sitter på insidan av skafferidörren. Där står "en natt ute i månaden" bredvid "fika i ett träd" och "mata lejon". Kan nämna att inte alla av förra årets önskningar slog in...

Vår plan är att sova ute imorgon natt. Blir nog på tomten igen eftersom dottern fortfarande åtehämtar sig efter influensan...
 
Jag, min kompis och våra två hundar tillbringade natten vid en sjö.

Åh vad härligt. Försökte sova ute med mammas hoffe en gång men han kunde inte med att vara i tältet när det fanns så mycket spännande utanför. Men han kunde inte heller med att vara utanför när jag fanns inne i tältet. Det slutade med ett paket till tälttilverkaren för lite sykonst...
 
Blir nästan avundsjuk på er alla med hundar. Detnärmaste jag kommer är dotterns gosehund Simon som brukar få följa med

Rolig tråd! Jag brukar ha med dottern som "gosehund"! ;) Vi har planerat att sova ute i flera veckor nu men stormarna kommer och går så vi avvaktar lite. Det är inte kul när det blåser och regnar på tvären.
 
Februari

När nu VABruari nästan tagit slut och influensorna till slut var över så kunde vi köra vår andra natt ute. Blev återigen på tomten eftersom dottern bara varit feberfi någon dag. Med medelvind på drygt 12m/s och betydligt starkare vindbyar lärde sig sonen att man inte kan snacka upp ett tält - då har det en tendens att dra iväg. Mycket bra träning inför sommarens fjällvandring (fn planerad som "Sylarna runt")! Dottern fick bara ta med sig ett gosedjur och valde därför Simon; en 140cm lång golden retriever. Och gissa om kvällsläsningen ur Harry Potter fick extra känsla med vinden som brusade i tallarna och ven i buskarna utanför! Att jag sen hade hyfsat svårt att sova pga allt ljud brydde sig barnen inte om - de sov som vanligt som små idebjörnar...
IMG_1333.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.