Låsa upp kartor??

Har aldrig vetat att kunskapen om hur man gör något är fult eller olagligt utan jag trodde att det är själva handlingen som möjligen är olaglig.
Ditt inlägg var egentligen inget som upprörde mig speciellt men med inspiration från Stores både informativa och välformulerade inlägg råkade det bli symbol för alla som nödvändigtvis måste diskutera det som ligger på gränsen. Eftersom du nu, delvis oförtjänt, kände dig så utsatt får du ett svar.

Kunskapen är inte olaglig. De allra flesta av oss som är stammisar här vet också i detalj hur man går tillväga men varför inte välja ett lämpligare forum att att diskutera sådant som ens tangerar gråzonen? På så sätt behöver inte Utsidan bli lidande av det.
Däremot kanske jag anser det balanserar på gränsen om man på sin hemsida talar om var hastighetskamerorna på vägarna är placerade. Känns nästan som att man uppmanar folk att köra för fort mellan kamerorna oavsett om man skriver att man inte tar något ansvar etc etc.
Nu är du förmodligen egentligen inte så upprörd över min gamla trista ouppdaterade hemsida som du låtsas, utan försökte snarare att attackera mig personligen, men som andra välinformerade redan berättat för dig så har information om kameraplaceringen funnits hos den statliga myndigheten Vägverket ännu längre. En poäng i sammanhanget är dock att eventuella övertramp jag gör på min hemsida drabbar åtminstone bara mig själv som sajtansvarig.

För övrigt är jag övertygad om att nykterhet, synliga poliser, säkrare vägar, bättre tränade fordonsförare och hastighetsgränser som upplevs som motiverade gör betydligt mycket mer för trafiksäkerheten än automatiserat bötesutfärdande men den diskussionen hör ju inte heller hemma här.
 
Mäkligt egentligen........

..... jag fick bra hjälp av Garmin med mitt GPS-probelm och avslutade tråden, trodde jag... men det är märkligt hur en tråd kan leva vidrae och hur ämnet sakta men säkert byts ut och blir någonting helt annat. Minns en lek från skoltiden då läraren viskade någonting i en elevs öra och som sedan skulle "viskas vidare" genom hela klassen..... när sista barnet fick berätta vad han fått veta, ja då var det en helt annan historia än den som första eleven fick av läraren....Känner ni igen det ???

Inget illa menat, men det är märkligt hur det sakta men säkert smyger över och blir ett annat ämne, egentligen en ny tråd...

Ha de gott!
 
Så fungerar männsikor som pratar med varandra, oavsett kommunikationskanalen.
Har varit så i tusentals år. Kommer säkert så att förbli, om vi inte lyckas utrota oss själva snart.
 
Grattis!

Då fick du tag i någon som kunde sitt jobb. Jag har lyckats komma fram till kundtjänsten 3 gånger men det har inte hjälpt. När vi till slut har kommit fram till att jag faktiskt har gjort precis som man ska så har de sagt att de måste kolla min kod med England. Alla tre gångerna har de lovat att ringa tillbaka till mig. De även fått min mailadress men inte är det någon som hör av sig inte. Så i morgon sitter jag väl i telefonkö hela lunchrasten igen och när jag kommer fram så börjar vi från noll igen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Hawklord Friluftskartan - Kan inte låsa upp kartor Navigering 3
delta1 Låsa upp kartor till gps:en..?? Navigering 25
davst Friluftskartan Pro går ej längre att låsa upp Navigering 11
Byerum Låsa upp Friluftskartan! Navigering 1
e_palm Garmin inReach - smart, men se upp för snärjigt abonnemang Navigering 18
johnliungman Vad ska vara upp på en karta på en skylt Navigering 29
Coachmike Får inte upp V3 kartan i Base Camp! Navigering 4
bean2 "Kurs upp" i Fugawi 4.5?? Navigering 4
Jorden runt Upp i det blå Navigering 5
pookish Problem att ladda upp Geocachepunkter via Magellan Geocache manager. Navigering 3
graylingfisher Sjökortet upp och ner Navigering 4
Grusbus Byta upp mig från GPS V till... ja vad? Navigering 14
petho Tabell över solens upp- och nedgång Navigering 8
Brune Dela upp Garmin Data Base (GDB) fil Navigering 2
Mezzner Nån fler GPS60CS som gett upp? Navigering 10
jonasolof Garmin Que 2.7 vägrar koppla upp till GPS10 Navigering 4
_Nicke_ Hur ladda upp *.img Navigering 5
maggi Nord-upp Navigering 11
buster23 Fuktkänsligheten stor för IPAQ- SE UPP! Navigering 1
jonasolof program för att plocka upp skärmdumpar av karta Navigering 18
Materialaren Digitala kartor för Mallorca (GR221 etc)? Navigering 15
Still Alive Skriva ut kartor med laserskrivare Navigering 16
hsp Garmin 64 externa kartor Navigering 1
JohnWedin Lantmäteriets kartor till Gaia GPS Navigering 3
Sewen Kartapp alperna Navigering 11
xyz123 Vart skall köpta kartor? Navigering 13
tango Ersättare för Orux för Örnsätrarens kartor på androidmobil med SDkort? Navigering 34
Materialaren Offline-kartor för fjällbruk till Apple Watch? Navigering 3
Theoakstone Kartor till Garmin Legend hcx Navigering 0
greenjuice Slutet för Viewranger Navigering 34
errbe "Kung" på Nolängs kartor? Navigering 16
veni Calazo kartor i mobilen, hur funkar det? Navigering 20
tholedo Garmin etrex legend hcx - Överföra kartor? Navigering 3
museo12 Bättre kartor till Garmin Fenix 5 plus? Navigering 6
pnothagen Använda Örnsätrarns kartor på PC med hjälp av QGIS Navigering 7
Richard69 Kartor till Galileoapp för android? Navigering 5
bosseiskogen Program till lantmäteriets kartor Navigering 6
Oliver_swe GPS Med möjlighet att ladda med GPX-kartor Navigering 7
aronwidforss Lantmäteriet slutar trycka kartor Navigering 24
thureb Flytta gamla kartor till ny hårddisk i Mapsource Navigering 3
ulf S Kartor och färdspår Navigering 0
prospicientia Kartor över nordkalottleden? Navigering 3
graylingman Garmin GPSMap 64st, kartor, BaseCamp/Mapsource mm Navigering 30
rois Skillnad mellan olika Tyvek kartor/sjökort Navigering 2
carl-fredrik Viewranger+Lantmäteriets kartor? Navigering 3
grodanbolle Installera kartor i android 4,3 Navigering 5
HPP Garmin Etrex / Kartor Navigering 9
snuffle Fästa kartor på väggen óch knappnålar Navigering 6
eyck Lite intressanta kartor över Sarek med omnejd Navigering 5
kanotisten Lantmäteriet släpper kartor fria! Navigering 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.