Minne i Garmin GPSmap60CSx

Det var bra. Då kan man ju använda samma kort för iQue som för t ex 60CSx. Skulle man tycka det var nån vits kan man ju köra över kartor med USB-funktionen i Mapsource eller i IMG2GPS till 60Cx och sen använd kortet i iQue.
 
Hrmm..

Förlåt mig chuck (Christofer S)..
.. men hur hittar du resten av kartorna i CN8? Jag kan bara finna 211 st (1801,5 mb).
Petitess fråga men jag är ändock nyfiken..
/K
 
Hmm..

Jo, det har jag. Skulle snarare tro eller misstänka att om man zoomar ut för mycket så missar man "småkartorna" i centrala europa.. FÖr att verkligen se att alla är med får man ju som alla vet zooma in igen för att kontrollera.
Nej, jag får verkligen inte ditt antal kartor. Nån annan som får samma olika många kartor?
/K
 
Zooma ut max:
Välj Zoom Tool
Tryck CTRL och - (minus)

Markera alla kartor:
Väl Map Tool
Klicka med vänter musknapp uppe till vänster, utanför kartan. Håll musknappen nere och dra diagonalt över kartan till utanför nedre högra hörnet. Släpp muskanppen.

216 kartor, 1809,5 MB
 
Store; sa:
Zooma ut max:
Välj Zoom Tool
Tryck CTRL och - (minus)

Markera alla kartor:
Väl Map Tool
Klicka med vänter musknapp uppe till vänster, utanför kartan. Håll musknappen nere och dra diagonalt över kartan till utanför nedre högra hörnet. Släpp muskanppen.

216 kartor, 1809,5 MB

Tack Per!
Alltid ska man lära sig nåt nytt men det är väl eg. hela idén med ett forum? :)
Härligt. Jag har alltid suttit o markerat kartorna en o en.. (SUCK!) .. Märker att jag bl.a missade Kanarieöarna..m.fl.
Ciao, K
 
minneskapacitet på nya kort

För min nyinskaffade 60cdx köpte jag ett 1Gb minneskort från TBH (473:) som visar sig rymma väldigt mycket kartor. Så minneskapaciteten verkar inte vara något hinder nu med utbytbara kort. Det finns krångliga sidor på nätet hur du lagrar Waypoints mm på kortet också, men det är överkurs för mig just nu: internminnet duger gott såhär i början (min fösta gps, 1 mån gammal).

Mitt val var alltså att inte köpa färdiga kartor på kort (=dyrt, dessutom måste du släpa med dig och skifta minneskorten varje gång), utan istället köpa kartor för sig och ett stort kort som rymmer alla kartor.

Mitt 1Gb rymmer BlueChart (Stockholms skärgård t.om St Annas ca), Friluftskartan Pro (Kustlandet Svealand+Götaland+Gotland) och City Select ner till Paris och lite till. Jag kan växla mitt i en navigering, eller när jag byter färdsätt. Om jag måste, kan jag såsmåningom byta till nästa kortstorlek (vad blir det?? 2-4 GB) och rymma ytterligare.


Hälsar

Richard
 
Re: minneskapacitet på nya kort

tickan; sa:
För min nyinskaffade 60cdx köpte jag ett 1Gb minneskort från TBH (473:) som visar sig rymma väldigt mycket kartor. Så minneskapaciteten verkar inte vara något hinder nu med utbytbara kort.

Jo, men ingen ifrågarsätter ifall 60csx kan använda minneskort på 1MB, utan snarare ifall 60csx verkligen förmår utnyttja hela utrymmet på 1000+ mb. Om du läser tidigare inlägg så hänvisas det till begränsningar på max 512Mb och/eller 2000 filer.
 
Re: Re: minneskapacitet på nya kort

Melker63; sa:
tickan; sa:
För min nyinskaffade 60cdx köpte jag ett 1Gb minneskort från TBH (473:) som visar sig rymma väldigt mycket kartor. Så minneskapaciteten verkar inte vara något hinder nu med utbytbara kort.

Jo, men ingen ifrågarsätter ifall 60csx kan använda minneskort på 1MB, utan snarare ifall 60csx verkligen förmår utnyttja hela utrymmet på 1000+ mb. Om du läser tidigare inlägg så hänvisas det till begränsningar på max 512Mb och/eller 2000 filer.

Hej igen,

Jag är ingen expert på detta, men det var rätt så tydligt (den summerar ju vartefter) när jag la in karta efter karta att den fyllde upp till kortets totala kapacitet.

Men det kanske är något jag missat?

Hälsar

Richard
 
Hur ser man vad som är kvar ?

Jag har satt in ett 1Gb kort i min 60CSX, och kört in hela friluftskartan Pro (ca 250Mb), men vars på GPSén kan man se vad som finns ledigt på kortet ?
 
Det kan du inte se, och du behöver inte se det heller för vaje gång du installerar nya kartor rensas minnet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nkj minne garmin Legend Cx Navigering 1
Finnwoodman Minne i Garmin 276c Navigering 2
Iba Hur långt räcker Garmin 60 CS minne Navigering 7
niklaz Minne: Garmin Vista C vs GPSMAP 60cs Navigering 16
apersson850 För lite minne i Garmin 60CS? Navigering 4
Trialsin eTREX 10 minne ? Navigering 7
Dalmasen Kartor till SD-minne Navigering 2
Kincop Aktuellt max minne 60Csx? Navigering 4
d-b GPS med minne, extern antenn och utan skärm? Navigering 9
telematic nuvi 300 minne ?? Navigering 1
EP Waypoint minne fullt i Vista C? Navigering 8
greenjuice Problem m MapSource trots gott om minne Navigering 8
HN 60c med för litet minne ? Navigering 6
troell MINNE kvar i 60C Navigering 1
hansthomas Hur mycket minne behövs? Navigering 8
bengtbrask Alternativ till SD minne Navigering 6
patrikdiver Minne? Navigering 2
Tomax Minne, var är mitt minne? Navigering 4
storspov Ladda minne i Legend/Vista Navigering 15
Felkodningen ett minne blott ? Navigering 3
hsp Garmin 64 externa kartor Navigering 1
Welena Garmin 67i Navigering 11
thureb Få ut waypoints på kartbakgrund med Garmin Connect Navigering 12
niking Garmin GPSMAP 67 och 67i Navigering 0
tango Hur enkklast flytta gpx från Garmin gen 6 till skridskonätet? Navigering 3
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
GrodanW Garmin Explore app - ny karta? Navigering 1
Elvah Väderinformationen i Garmin Inreach Explorer+ Navigering 11
omni96 Garmin inReach mini 2 i Stockholm Navigering 2
e_palm Garmin inReach - smart, men se upp för snärjigt abonnemang Navigering 18
hsp Råd för att lära sig anv Garmin GPS ladda ner gpx filers osv Navigering 4
hsp Garmin 64 st som ej fungerar på uppladdningsbara batteri Navigering 18
rikard500 Garmin inReach utan abonnemang = ”tegelsten”? Navigering 6
tango Kanpplås Garmin 6-serien/Tactix delta? Navigering 4
Theoakstone Kartor till Garmin Legend hcx Navigering 0
rofri Garmin etrex 20 - ofrivilliga tryck! Navigering 7
errbe "Gömda" minnet i tex Garmin Nuvi Navigering 2
Malx Garmin Fēnix 5 Plus Sapphire Titanium Navigering 7
Gpsmap Kartproblem Garmin Navigering 1
DDeninger Problem med pulsmätning Garmin Fenix 5S Plus Navigering 6
stefanus Garmin Montana 700 Navigering 0
Ttebag Hej, har en Garmin Navigering 4
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
graylingman Den rosa linjen Garmin 64st? Navigering 4
Dan B Köpa begagnad karta till Garmin Navigering 4
tholedo Garmin GPSMAP 66i - Frågor - Köpa? Navigering 10
tholedo Garmin etrex legend hcx - Överföra kartor? Navigering 3
gundj Stenålders GPS Garmin 60SCx Navigering 14
SEHLBERG Garmin Basecamp uppdatering 4.7.1.0 Navigering 0
graylingman Karta till Garmin 64 st? Navigering 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.