Positioner för bensinstationer?

Re: Re: Re: Registrering?

[/QUOTE]

Jag skulle nog vilja påstå att detta forum är skandinaviens mest kompetenta GPS forum...

/Stefan [/QUOTE]Du har naturligvis ret. Detta forum är det absolut ock i särklass mest kompetenta. Utan för enhver konkurrens, ingan över, ingan bredvid. Här kann vi utländingar lära oss mycket ;)
 
Backar du lite ser du att vi nyss konstaterade både att den finns och att den inte fungerar som den är.

Men när man väl har rättat till den så är den bra. Jag har passerat flera JET-stationer, och de har legat där de skulle.

Anders
 
lagerstrom; sa:
Jag har köpt pois.se:s OKQ8-lista för 20:-. 1197 stationer. Problemet är att inte alla bensinbolags stationern finns hos pois.se.

Dessutom har Garmin gjort det ganska omständligt att söka fram "Custom POIs". De ingår nämligen inte i sökning när man väljer "All POI:s", utan man måste först välja "Custom POIs", sen Menu/Select Database/OKQ8.

Sen har dom pois.se "flyttat" Pumpstationen i Vassunda/Knivsta ett par hundra meter ;-( men vad kan man begära för 2 öre/POI...

--David
Jag har ett microSD kort med CN över Norden i min 60Cx. Har oxå laddat in OKQ8-listan som poi. Problemet är att jag inte kan se listan eftersom jag inte har någon ikon som heter "egna intressanta platser" under ikonen "tankställen" finns dom inte heller. Om jag byter minneskort till ett som jag har fripro på så har jag en ikon med "egna intressanta platser" och där kan jag se OKQ8-listan. Kan oxå se trafikkameror oberoende vilket kort jag har i. Någon som har en ide vad det kan bero på?
 
Jag undrar under vilken ikon ligger dina poi? Har du en ikon som heter "egna intressanta platser" i din gps om du använder kortet CN v8 Norden?
 
Nja, det ser lite annorlunda ut i en iQue 3000 än vad det gör i din GPS.

Man trycker på Vart -> Mat, hotell... -> Egna sevärdheter. Då får man en lista som i mitt fall har Alla kategorier, Fartkamera och Jet.

Jag har alltså lagt till min POI-fil på det kortet. Jag kopierade filen jag gjort till StreetPilot c550. Den fungerar lika bra i iQue 3000.

Anders
 
wicke02; sa:
Jag har ett microSD kort med CN över Norden i min 60Cx. Har oxå laddat in OKQ8-listan som poi. Problemet är att jag inte kan se listan eftersom jag inte har någon ikon som heter "egna intressanta platser" under ikonen "tankställen" finns dom inte heller. Om jag byter minneskort till ett som jag har fripro på så har jag en ikon med "egna intressanta platser" och där kan jag se OKQ8-listan. Kan oxå se trafikkameror oberoende vilket kort jag har i. Någon som har en ide vad det kan bero på?

Importerade POIs syns i 60Cx under Find/Custom Points of Interest först när du "valt databas" (Menu/Select Database). Lite corny IMHO.

Om du vill se dem i Map-displayen, får du zooma ner till 200 m (eller mindre). Då syns ikonerna på kartan.

--David
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.