• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Utomhusklättersällskap i Skåne

Jag klättrade utomhus för första gången igår på Kullahalvön och blev helt frälst! Därför letar jag efter vänliga själar som vill följa med och klättra utomhus (Kullahalvön, Söderåsen) och har koll på hur man sätter upp rep och har utrustning.

Jag har grönt kort och har klättrat en del inomhus tidigare.

Skriv gärna om ni vill klättra!
Hanna
 
Ny i Skåne

Hallo hallo!

Jag har precis flyttat ned till skåneland (Lund) från Oslo och är alltid (i mån av tid) på att klättra :)

Kör oftast grad 5/6/7-, sportsklättring (alltså på bultade leder eller på toprep). Har lite utrustning men saknar bil för närvarande...

Hanna eller andra klippsugna klättrare; bara att höra av sig på whatsapp/facebook/sms/tele! Är i sthlm fram till Onsdag denna vecka men är på from torsdag samt helgen, samt kommande helger... :)

Vh Erik
+4794101185
erik@hulander.se
 
Har inte fått ngt sms...(?)..

Klättrar btw gärna inne när det är ruskväder :) i Malmö finns väl klätterhall har jag hört? :p
 
Har inte fått ngt sms...(?)..

Klättrar btw gärna inne när det är ruskväder :) i Malmö finns väl klätterhall har jag hört? :p

Om du tittar på min tidigare länk til lskånes klätterklubb ser du att det finns inomhusklättring på närmare håll, dvs i Lund.

Teknologkåren i Lund har dessutom klättervägg på utsidan av kårhuset:
http://crux.tlth.se/

/Patrik, som inte besökt någotdera sedan stundettiden
 
Hej!
Jag har också bara klättrat på Kullen en gång men det var verkligen hur fint som helst! Jag har precis tagit grönt kort och skulle gärna vilja komma ut och klättra lite. Inomhusklättring funkar också bra. Jag har utrustning och bil. :)
 
Hej alla!

Jag är relativt nyinflyttad till Malmö så mina klätterkompisar i Stockholm och Umeå är därmed lite väl långt borta. Så jag hänger gärna med ut när det blir lite varmare, men tills dess gärna inomhus! Har all utrustning och bil. Skicka ett meddelande eller lägg till mig på fb så styr vi upp något klätteräventyr :)

https://www.facebook.com/OscarSundholm

Oscar
 
Tjenixen

Hänger gärna med någon ut och klättrar lite. Har tagit grönt/rött kort och har utrustning för att ledklättra och för att sätta toppankare. Dock saknar jag kunskapen (vet hur man gör teoretiskt men aldrig gjort det i "skarpt" läge) så förutsätter att den jag ska klättra med har lite mer erfarenhet av att sätta toppreps-ankare annars kan vi ju alltid ledklättra på bultad vägg😃 förslagsvis på soffabacken där det finns fina bultade leder.
 
Hej på er! .

Har gått en kurs i klippklättring, förra säsongen dock, tyckte det var jättekul och skulle vilja komma igång med det. Har bouldrat en hel del och klättrat topprep inomhus det senaste året. Har grönt kort.

Har bil och kör gärna om. Jag har personlig utrustning (skor, sele, hjälm, broms, skruvkarbin), men saknar rep, kilar, slingor osv. Tänkte dock köpa på mig det.

Jobbar mån-fre. Sticker gärna ut till Kullaberg under helgen om någon känner sig sugen, förutsatt att ni har den resterande utrustningen!

mail: oscarsjocrona@gmail.com
mobil: 0737184588
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...