K2 Eldoraro, bra eller?

Hej,

tänkte köpa snowboard och har tittat på just K2 Eldorado, rea förra årets modell 2999:-. Är medelgod åkare som till 90% kör pistat. Har ni några synpunkter på Eldoradon? :)

MVH
Daniel
 
Eldorado

Jag tycker inte att du ska köpa en Eldorado, det är enligt mitt tycke en ren och skär offpist och lössnö bräda. Ska du åka pist satsa på en bräda typ Extrems XMC serie, brädor som har grymt isgrepp och otroligt snabb i svängarna. Alltså en bräda som är gjord för piståkning för det är en otrolig skillnad på brädor och brädor idag.

Det bästa är att du snackar med någon butik som kan snowoard och säger ärligt hur du är som åkare, då tror jag att du får den bästa brädan.

//Micke
 
Tack för ditt svar!

Så det är alltså en lössnöbräda! Trodde inte det när jag såg den, ganska så smal ju. Har ett annat brädalternativ, en Salomon driver från 2001, 2999:-. Har letat efter recensioner på nätet men har faktiskt inte hittat något.


//Daniel
 
hummm..

Det kan vara jag som är lite förvirrad, men jag menar Eldoradon som är ty 170 lång som är den ren och skär offpist bräda, sen vet jag faktiskt inte hur dom kortare modellerna är?

//micke

jag har en Extrem XMC 164 från förra året till salu med Burton bidning och Burton skor strl 43 som jag har åkt med typ tre gånger. Hör av dig om du är intreserad.
 
ni som vet

moss!
har kikat på oxygens hemsida...
http://www.oxygensnowboards.com
är på g att köpa en ren offpistbräda, i klass med de gamla surfbrädorna, stor, bred och mjuk.
men när jag kikar hos oxygen förstår jag inte riktigt deras kategorier...
mina gissningar är.
freestyle/freeride = pipe och trickbädor
big mountain = offpist
alpine = pist/slalombrädor
har jag rätt?
/j
 
extrem bräda

Hej!

Jag är intresserad av brädan. Problemet är att jag har 45/46 i skostorlek, brädan är förmodlien för smal? Hur bred är waisten?
Hur mycket har du tänkt ta för brädan med och utan bindning?

MVH Gustav
 
Eldorado

Jo Eldorado är en friåkning/offpistbräda. Skillnaden är att de ofta har större nos, är aningen styvare och bindningarna är mer bakmonterade. Men är du en tyngre/aggresivare åkare så kan man även pressa en Eldorado till ett snyggt skär. Ochmed att offpistbrädor har större nos så blir den effektiva kantlängden kortare i förhållande till total längd vilket gör att man brukar köra på 5-15cm längre totallängd än om man hade en freestylebräda. Freeride/Offpistbrädor kan kännas lite stockiga i pisten eller i snowparken men de är destobättre när det börjar blir brant, knöggligt och framförallt puder (Nähä?). Sen är de ofta väldigt dugliga i puckelpist på grund av sin relativa bakmontering.

Eldoradon är nog en skitbra bräda men den kanske inte riktigt passar din profil.

Stalle
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...