Prisvärda friluftsbutiker?

Var finns bra friluftsbutiker i Hälsingland?

Jag har själv hittat till Albert & Herbert i Hudiksvall (som också finns i Bollnäs)

De har ett märke som heter woodstock som har olika friluftskläder linknande fjällrävens g-1000 alltså blandning av polyester och bomull. Ett par sådana byxor köpte jag för 319kr. Dock måste man prova varje modell då det skiljer lite mellan storlekarna. Ofta är det rätt så stora.

Köpte även ett woodstock underställ i 65% ull för 259 kr.

Finns det fler mindre kända butiker med prisvärda varor?
 

clindh

Forumvärd
Outside i Alfta brukar ha rea ibland, då blir det mer prisvärt - annars är det mest prylar av den dyrare sorten där.
 
Outside i Alfta brukar ha rea ibland, då blir det mer prisvärt - annars är det mest prylar av den dyrare sorten där.

Outside får aldrig mer besök av mig. En gång åkte vi dit från Söderhamn, två kompisar och jag. Själv skulle jag köpa en fällkniv som de annonserat om. När jag frågade var knivarna fanns blev svaret "Idag säljer vi liggunderlag, knivarna tar vi fram imorgon, du får komma tillbaka då"!
På vägen hem köpte jag en fällkniv i en jaktbutik i Bollnäs, och Outside får för alltid klara sig utan mina pengar. När det gäller butiker är jag långsint.
 
Tar upp den här tråden igen eftersom jag är i Arbrå ett antal gånger per år hos mina svärföräldrar. Några nya eller gamla tips?